Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • #samendoorgaan: businesscontinuïteit ADS+ in tijden van Corona
  • 24/04/2020

#samendoorgaan: businesscontinuïteit ADS+ in tijden van Corona

Administratie voor en door professionals, dat is ADS+. Het bedrijf uit Paal-Beringen levert uiteenlopende administratieve diensten aan zelfstandigen en vennootschappen, ook in tijden van Corona. Onderstaande vragen omtrent businesscontinuïteit werden beantwoord door Yanco Schols, Management Assistent van ADS+.

Wivine & Yanco Schols

 

Welke veiligheidsmaatregelen heeft u genomen om de productie/dienstverlening te kunnen garanderen?

“Om de veiligheid van onze werknemers te waarborgen hebben we beslist om sinds 13/03 van thuis uit te tele-werken. Als administratief verlenend bedrijf met specialisatie in de bouwsector zijn wij dus afhankelijk van de bouwsectoren.
Doordat ook de werven tijdelijk stil waren gelegd, was er dus minder werk. En natuurlijk spreekt het voor zich, minder werk = minder inkomsten.”

In welke mate heeft dit invloed op uw organisatiemodel?

“Natuurlijk zijn we niet bij de pakken blijven zitten, integendeel, zijn we gaan brainstormen over hoe we kunnen omgaan met deze coronacrisis. Daaruit bleek dat we toch tal van oplossingen konden bieden aan de medewerkers in de bouwsector die ook tijdelijk thuis zaten.

Omdat in ons bedrijf veiligheid hoog in het vaandel staat, willen wij ervoor zorgen dat de werkgevers hun medewerkers, inleenkrachten of onderaannemers kunnen sensibiliseren voor een veiligere werkomgeving.
Gezien de meeste medewerkers dus nu thuis zitten, is dit een uitgelezen kans om de medewerkers de tijd te laten nemen om de toolboxmeetings online te laten volgen via de tool die wij hebben ontwikkeld.”

"Natuurlijk zijn we niet bij de pakken blijven zitten, integendeel, zijn we gaan brainstormen over hoe we kunnen omgaan met deze coronacrisis."

Wat heeft u geleerd uit deze Coronacrisis?

“Als ondernemer hebben we geleerd dat het uiterst belangrijk is om een financiële buffer te hebben maar ook een crisisplan. Gelukkig konden we snel schakelen met de nodige middelen die we hadden en loopt onze onderneming nog steeds voort.

Dit was tevens ook een uitgelezen kans om online te netwerken. We hebben al tal van video-calls gehad met anderen ondernemers en konden zo klankborden hoe hun omgaan met deze coronacrisis.”

Hoe motiveert u uw medewerkers? 

“Onze medewerkers blijven gemotiveerd door dagelijks meermaals een video-call te houden.
Met Pasen hebben we zelfs persoonlijk met de paashaas paaseieren gebracht én ontvingen ze van ons een motivatiekaartje om de moed erin te houden. In ons bedrijf heerst er dan ook een familiale bedrijfscultuur.”

Hoe ziet de toekomst er na Corona uit voor uw bedrijf?

“Voor ons bedrijf zullen er in de toekomst dus tal van dingen gaan veranderen. Zo zal er onder andere meer ingezet worden op tele-werk (zo bereiken we een nog betere work-life balance). Onze dienstverlening zal nog uitgebreider worden wat zorgt voor een grotere omzet. Bijkomend zullen onze klanten dus kunnen kiezen voor één totaal partner op vlak van administratie en veiligheid.”

Contactpersoon

Laura Richard

Projectmedewerker talent

Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo