Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Onderscheid jezelf van de concurrentie: Expliciete tips van Jan & Maarten
  • 19/03/2021

Onderscheid jezelf van de concurrentie: Expliciete tips van Jan & Maarten

Hoe kan je je product of dienst differentiëren ten opzichte van concurrenten en op basis van die inzichten bepalen hoe je jezelf in de markt zet? Jan Martens en Maarten Princen zijn zaakvoerders en accountmanagers van Expliciet, een communicatiebureau dat kiest voor een niet-alledaagse branding- en communicatiestrategie.  Op 27 april brengen Jan & Maarten hun differentiatieverhaal tijdens de opleiding Differentiëren van de concurrentie en jouw marktpositie.
In dit korte interview lichten ze alvast een tipje van de sluier.

expliciet

Expliciet bestaat nu 8 jaar en kent een succesvolle groei. Hoe onderscheiden jullie zich in de markt van communicatiebureaus?

“Omdat we verder gaan dan puur communicatie. Wij zijn geen uitvoerende partij die warm wordt van het ontwerpen van een brochure of een website. Bij Expliciet denken we mee met de ondernemer op vlak van marketing. We vertrekken vanuit de ambities van de ondernemers en hun bedrijf, en zetten deze om in concrete KPI’s die we ook op regelmatige basis evalueren en bijsturen. Dit heeft zich doorheen de jaren vertaald in een unieke aanpak waarin we een heel intense samenwerking opbouwen met onze klanten. Verder hebben we ook altijd sterk geïnvesteerd in het opbouwen van een unieke bedrijfscultuur en een onderscheidend imago.”

"Durf kiezen"

Wat is voor jou de belangrijkste tip voor ondernemers om je te onderscheiden van je concurrentie?

“Durf kiezen. Ook al is kiezen soms verliezen op de korte termijn, het is winnen on the long run. Van een goed concept of een sterke marktpositionering moet je bang hebben. Anders is het te mainstream en dreig je een grijze muis te worden. En die heeft niemand graag.”

Benieuwd hoe je een product of dienst in de markt positioneert?

Krijg op 27 april inzichten in jouw marktpositie ten opzichte van concurrenten en een theoretisch kader waarmee je je bedrijf kan onderscheiden. Koppel jouw ideeën meteen aan de praktijk met voorbeelden!

Meer info over deze opleiding? Klik hier!

Contactpersoon

Carolien Houbrechts

Adviseur eigenaars-ondernemers

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo