Skip to main content
  • Nieuws
  • Ondernemersduo achter WASBAR en Chez Claire deelt inzichten over merkstrategie en verkoop met Vlaams-Brabantse ondernemers

Ondernemersduo achter WASBAR en Chez Claire deelt inzichten over merkstrategie en verkoop met Vlaams-Brabantse ondernemers

  • 12/05/2021

Begrippen als ‘purpose’ en duurzaam ondernemen winnen de laatste jaren steeds meer aan belang. Maar wat is het nut ervan precies? En hoe kunnen kmo’s ermee aan de slag om van hun onderneming een sterker merk te maken? Dat is het thema van de interactieve, online workshop die Voka - Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant op woensdag 19 mei organiseert. Voor de workshop kan Voka rekenen op de expertise van serie-ondernemers Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde, het duo achter WASBAR en Chez Claire.

Tijdens de online workshop zullen Henau en Vandenbogaerde het onder meer hebben over storytelling, de kracht van verandering, hoe een crisis als de huidige bepaalde kansen biedt, en hoe je als ondernemer de klant steeds voorop stelt.

Een goed verhaal vertelt zichzelf

Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde, over de kracht van storytelling

Op het einde van de sessie krijgen de deelnemende ondernemers nog de mogelijkheid om onderling te netwerken tijdens drie een-op-een netwerkgesprekken van telkens tien minuten.

Marketingconcepten en -campagnes voor grote namen

Onder de naam ‘De Jongens’ werken Henau en Vandenbogaerden concepten en campagnes uit voor merken, en stippelen ze marketingtrajecten uit. Zo bedacht het duo, dat voor een eigentijdse kijk op concepting, branding en marketing staat en een grote liefde heeft voor retail en hospitality, in het verleden al internationale concepten en campagnes voor belangrijke spelers als L’Oréal en Match Group.

Eerdere successen met WASBAR en Chez Claire

Met WASBAR, een hippe cross-over tussen een wasserette en eetcafé, en Chez Claire, een luxeketen waar alles draait rond ‘haute eclairs’, richtten Henau en Vandenbogaerde in het verleden al twee bedrijven op die op korte tijd uitgroeiden tot gevestigde merken met een uitgesproken branding. Zo lagen de unieke identiteit, het typerend interieur en de aparte beleving ontegensprekelijk mee aan de basis van het succes van beide ketens. In 2015 verkochten Henau en Vandenbogaerde WASBAR aan Top Brands, de Belgische groep boven Pizza Hut en broodjeszaken Paul, en in 2019 kocht bakkerijgroep La Lorraine Chez Claire over van het duo.

Contactpersonen

Sophie Thiebaut

Directeur Marketing en Communicatie

Peter Van Biesbroeck

Algemeen Directeur

Proximus
ING
Proximus
SD  Worx
Logo Premed
Logo Randstad