Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Kurt Andries: "Automatisatie als driver voor klantenservice"
  • 05/11/2020

Kurt Andries: "Automatisatie als driver voor klantenservice"

Iedere maand laten we in Bedrijvig Limburg een lid aan het woord over een trend in het ondernemerslandschap. Dit keer is het de beurt aan Kurt Andries. Hij is general manager van Atlas Copco Power Tools Distribution in Hoeselt, waar onze Business Club Smart Warehousing volgend jaar halt houdt. Automatisering is volgens hem een belangrijke katalysator voor klantenservice.

kurt
 Kurt Andries 

Logistiek gaat niet alleen over pakjes maken en versturen, het gaat in de eerste plaats over customer service creëren. In een wereld waar e-commerce een nieuw niveau van klantenservice creëert, wordt dat steeds belangrijker.

Automatisatie dwingt je als organisatie om dat nieuwe niveau van klantenservice te creëren. Afgelopen jaar implementeerden we de eerste projecten die gebruik maken van RPA (Robotic Process Automation).

Deze digitale robots automatiseren via je IT-systeem administratieve taken die weinig toegevoegde waarde creëren, zoals het aanmaken van documenten voor gevarengoed of het verwerken van klantenklachten.

"Automatisatie brengt efficiëntie, maar in de eerste plaats excellente klantenservice"

Dankzij RPA winnen we 3 keer: klachten of aanvragen worden sneller behandeld, onze order handlers hebben meer tijd voor onze klant en we worden meer efficiënt.

Deze implementatie liet ons kritisch naar onze processen kijken, maar positioneert ons als Limburgse organisatie ook wereldwijd binnen de Atlas Copcogroep. Dus ja, automatisatie brengt efficiëntie, maar het brengt in de eerste plaats excellente klantenservice die nodig is om logistiek bedrijf op lange termijn relevant te blijven.

Kurt Andries
General manager, Atlas Copco Power Tools Distribution

 

 

Artikel uit publicatie

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo