Skip to main content
  • Nieuws
  • Jongerennetwerk Young & Strong presenteert jaarprogramma

Jongerennetwerk Young & Strong presenteert jaarprogramma

  • 25/11/2019

Young & Strong verbindt jongeren die staan te popelen om het verschil te maken, met maar één doel voor ogen: jongeren op een innovatie manier warm maken om hun talenten te ontwikkelen én te ondernemen. We presenteren je met trots het volledige jaarprogramma.

Rondleiding Nike: van de fabriek naar je kleerkast!

Altijd al willen weten hoe de befaamde Nike-producten van fabriek tot bij jou geraken? Via Nikes Europese Logistieke Campus, het Europese logistieke hart van Nike! Deze Campus coördineert alle logistieke activiteiten tussen 200 fabrieken en 200.000 leveradressen. Alle Nike-kleding die in Europa, het Midden-Oosten of Afrika verkocht worden, passeren fysiek of virtueel door deze logistieke campus.

Dankzij PXL-Voka Young & Strong krijg je een unieke blik achter de schermen van één van de grootste distributiecentra van Europa. Ervaren (ex)magazijnmedewerkers leiden je rond in het magazijn voor apparel (sportkleding). Ze tonen je tijdens een boeiende rondleiding hoe het magazijn werkt, en wat er allemaal leeft in het distributiecentrum.

Waar en wanneer?
Nike ELC Wings DC | Nikepark | Nieuwe Dijk 1 | 3945 Ham
18 december 2019, 15.00 u. - 16.30 u.
29 januari 2020, 15.00 u. - 16.30 u.

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Versuz backstage

Altijd al eens een kijkje willen nemen achter de schermen van deze toonaangevende discotheek? Ontdek nu de magie van Versuz!

Laat je meeslepen door een indrukwekkend verhaal dat je de werking van onze club uitlegt en kom op plaatsen waar je als gewone bezoeker nog nooit geweest bent.
Het management & V-amily zullen je met passie en plezier te woord staan!

Wist je trouwens dat Versuz zoveel meer te bieden heeft dan enkel nachtelijk vertier als discotheek?
Kom een kijkje nemen en laat je verrassen door de veelzijdigheid van een heuse eventlocatie. Onze deuren staan open!

Waar en wanneer?

Afspraak aan de hoofdingang van Versuz (niet Moose bar) | Gouverneur Verwilghensingel 70 | 3500 Hasselt
19 december 2019, 21.00 u. - 22.00 u
Extra! Gratis deelname aan het PXL Winterball vanaf 22.00 u. voor 18+

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Workshop: leren doe je zo! Tips & tricks over studeren en notities nemen

Leren of studeren, hoe pak je dat het beste aan? Veel jongeren vinden dat niet zo makkelijk.
Tijdens deze workshop willen we je graag tips geven bij waar het allemaal begint: de les bijwonen en notities nemen. We zullen oefenen met een echte les! Maar wat doe je dan achteraf met die notities en de cursustekst?
In het tweede deel bespreken we wat een goede studiemethode inhoudt en hoe je dit het beste kan aanpakken.

Doelgroep
Deze opleiding wordt gegeven aan jongeren tussen 15 en 18 jaar.

Waar en wanneer?
Hogeschool PXL – PXL-Congress | Elfde Liniestraat 23 | 3500 Hasselt
15 januari 2020, 14.00 u. - 16.00 u

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Workshop: breng jezelf en je talenten in kaart

Via allerlei activiteiten helpen we je om jezelf zo goed mogelijk te leren kennen. We focussen hierbij vooral op jouw talenten. Jezelf goed kennen is onder andere van belang om een goede studiekeuze te kunnen maken.

Waar en wanneer?
20 januari 2020, 17.00 u. - 19.00 u.

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Introductieworkshop drones: leer zelf vliegen

In deze workshop maak je op een interactieve manier kennis met drones en de bijhorende toepassingen. Leer zelf vliegen met een drone!
Ontdek het verschil in beleving wanneer je vliegt met een first-person view bril.
Ervaar de complexiteit van het vliegen met een professionele drone via onze simulator.

In samenwerking met BE Legendary.

Waar en wanneer?
Droneport | Lichtenberglaan | 3800 Sint-Truiden
24 februari 2020, 13.30 u. - 16.30 u.

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@younganstrong.be

Achter de schermen bij het nieuws: HBVL en TVL

Hoe ziet de nieuwsstudio van TVL eruit? Wie beslist welk artikel online of in de papieren krant komt? Hoe ziet de toekomst van de krant eruit?

Tijdens een bezoek aan Mediahuis in Hasselt krijg je een antwoord op al je vragen over nieuwe media. Hoe zit het met new media, fake news, bloggen, ... ?

Programma

  • Rondleiding in het nieuwe gebouw: nieuwsstudio TVL en redactie Het Belang van Limburg
  • Toelichting over de digitale transformatie van een krant VRT-journalist Tim Verheyden over fake news en de gevaren van Facebook en andere social media
  • Een introductie tot vloggen/bloggen met food blogger/influencer As Cooked By Ginger

Waar en wanneer?
Mediahuis | Herkenrodesingel 10 | 3500 Hasselt
25 februari 2019

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Bootcamp drones: vliegen, programmeren, racing, ...

Ervaar zelf hoe het voelt om een drone de lucht in te sturen. Kom meer te weten over de werking van deze fascinerende toestellen. Leer op een interactieve manier welke uitdagingen ze met zich meebrengen.

Tijdens deze driedaagse ga je aan de slag met volgende elementen:

  • Vliegen met drones
  • Programmeren en autonome mogelijkheden van een drone
  • Werkingsprincipes
  • Professionele toepassingen
  • Drone racing

In samenwerking met BE Legendary.

Waar en wanneer?
Droneport | Lichtenberglaan | 3800 Sint-Truiden
07-08-09 april 2020, 09.00 u. - 16.00 u.

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Workshop: gezond en lekker koken

Lekker koken én gezond koken in je studententijd? Een grotere tegenstelling kan bijna niet! FOUT!! Ook voor wie niet veel tijd/budget heeft of voor de eerste keer achter de potten staat, kan het resultaat op je bord lekker en gezond zijn. En koken zelf fun! Foodblogger As Cooked By Ginger geeft je tijdens deze workshop handige tips. Samen met haar bereid je een smakelijke lunch/foodsharing tafel.

Over As Cooked By Ginger: Laurence is een foodie uit Hasselt. Tijdens haar studentenjaren heeft ze de kookkriebels te pakken gekregen. Ze ging van een Bourgondische levensstijl van kroketjes, veel vlees en zware sauzen naar een gezondere manier van leven en eten. Ze kon vroeger nog geen ei bakken… Na veel experimenteren en jarenlang veel te koken, tovert ze nu simpele, gezonde (en minder gezonde) gerechtjes die door iedereen ge(s)maakt kunnen worden op tafel. Ze leeft volgens het principe ‘gezond genieten‘, waarbij ze voornamelijk gezond eet, maar met ruimte voor zoete zondes, comfortfood en een glaasje bubbels.
Een voorproefje op haar Facebook en Instagram.

Waar en wanneer?
Hogeschool PXL – VIP-keuken PXL-Catering | Elfde Liniestraat 23 | 3500 Hasselt
9 april 2020, 11.00 u. - 14.00 u.

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Bootcamp Technology

Een leerrijk, intensief technologiegedreven ‘bootcamp’ waarin je onder begeleiding van Makerspace-coördinator Tom je eigen technische skills leert ontdekken en ontwikkelen. Digital prototyping van A tot Z, 3D-printen, lasercutten, technisch tekenen, solderen, een elektronisch design omzetten in een printplaatje voor een elektronisch gadget, en nog veel meer: je wordt voortdurend zelf aan het werk gezet en onze Makerspace met z’n hoogtechnologische toestellen vormt een week lang jouw exclusieve ‘speel-en-experimenteertuin’. Wij zijn er alvast klaar voor om je deze uitdaging tot in de toppen van je tenen te laten beleven. Jij ook?

Doelgroep
Voor jongeren van 15 tot 18 jaar met een gezonde interesse in technologie en wetenschappen.

Waar en wanneer?
@Makerspace (PXL/UHasselt, Diepenbeek)
Maandag 24 t.e.m. vrijdag 28 augustus 2020, 09.00 u. - 16.00 u.

Schrijf je in door een mailtje te sturen naar info@youngandstrong.be

Wat is Young & Strong?

Missie

PXL-Voka Young & Strong is een gloednieuw netwerk dat jongeren die staan te popelen om het verschil te maken, verbindt. Met één doel voor ogen: jongeren op een innovatieve en verfrissende manier warm maken om hun talenten te ontwikkelen, om te ondernemen en om hun stoutste dromen waar te maken! 

Plan

Young & Strong biedt een inspirerend jaarprogramma met activiteiten voor jonge durvers en doeners uit heel Vlaanderen en de Euregio. Met 3 inspiratieroutes over leadership & ondernemen, creativiteit en technologie.  En met een talentboostertrack en inspirerende ontmoetingen met charismatische pioniers, succesvolle CEO’s en eigenzinnige kunstenaars en artiesten, én met personal coaches die jong talent uit hun comfortzone haalt om hen nadien te laten excelleren. 

Visie

Een netwerk waar kansen ontstaan door boeiende connecties met andere jongeren die veel in hun mars hebben én met influencers in de oude en nieuwe betekenis van het woord. Young & strong is het netwerk voor creatievelingen en enthousiaste technologie-lovers, die goesting hebben om te ondernemen en op zoek zijn naar gelijkgezinde durvers. 

Contactpersoon

Sara Weerts

Coördinator Young & Strong

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo