Skip to main content

Navigatie

Terug naar het overzicht

HR Tech: maak kennis met FLOWSPARKS

Op 18 november 2021 brengen we jou in contact met tal van aanbieders van HR tools tijdens ons evenement XpertFinder | HR Tech. Ontdek jouw ideale match in het HR Tech landschap!

Maak alvast kennis met één van de pitchers, namelijk Flowsparks. 

Schrijf in voor XpertFinder | HR Tech

  

HR Tech

 

Wil je jouw HR digitaliseren, maar ben je op zoek naar inspiratie en de juiste tools?
Tijdens XpertFinder kom je te weten hoe je jouw HR een digitale boost kan geven met de juiste tools & apps, je maakt kennis met de digitale trends en kansen voor je bedrijf & je ontmoet persoonlijk verschillende aanbieders van HR tools. 

FLOWSPARKS licht alvast een tipje van de sluier op rond digitalisering in HR in de aanloop van het evenement.

 

Maak kennis met FLOWSPARKS

Flowsparks

 

FLOWSPARKS is een online software-oplossing die klanten de mogelijkheid biedt om didactisch onderbouwde content via vooraf duidelijk afgebakende learning formats aan te maken, te beheren, te distribueren en/of aan te passen. We hebben klanten uit de meest diverse businesssectoren in onze portefeuille zitten, van grote en middelgrote bedrijven tot publieke administraties en non-profitorganisaties. Klanten gebruiken ondertussen FLOWSPARKS op internationale schaal met online deelnemers in meer dan 150 landen. We willen een internationale referentiespeler op de markt worden. Daarom bouwen we elke dag opnieuw aan een bedrijf waar klanten een unieke en efficiënte klantenbeleving ervaren en waar het voor de collega’s goed en boeiend werken is.

COO

Cédric is Chief Commercial Officer bij FLOWSPARKS en de motor achter de commerciële zijde. Het identificeren van de noden bij klanten en daar het juiste antwoord op vinden is zijn grote kracht. Als CCO zorgt hij er dan ook voor dat het salesteam binnen FLOWSPARKS steeds de juiste oplossing kan bieden om de uitdagingen van klanten te overwinnen. 

Met welke vraag (welk probleem) komen klanten tot bij jullie?  

Een diverse groep van klanten komt aankloppen bij ons, maar ze willen allemaal optimaal inzetten op digitaal leren binnen hun organisatie. Sommigen nemen hierin de eerste voorzichtige stappen en willen zo goed mogelijk ondersteund worden met zowel de juiste technologie als professionele dienstverlening. Anderen zijn al langer bezig met digitaal leren en wensen hun manier van werken te optimaliseren of te verbeteren.

De kern van de vraag blijft hoe men via de digitale weg (eventueel aangevuld met ontmoetingsmomenten) een zo groot mogelijk leerrendement kan halen. Een belangrijk aspect hiervan is de juiste didactiek toepassen op het juiste moment van een leerproces. Met FLOWSPARKS zit de didactiek ingebakken in de technologie zodat de organisatie zich enkel moet focussen op de inhoud. Dit terwijl de technologie de vorm (grafisch en functioneel) gaat sturen om het effect van het digitaal leren zo groot mogelijk te maken.

Wie zijn jullie klanten? Welke verrassende klanten maken gebruik van jullie toepassing? 

Wij werken voor bedrijven in zo goed als alle sectoren. Denk aan grote bedrijven zoals Atos, Bridgestone, Belfius, BNP Paribas Fortis, BASF, Exxonmobil, Ineos, Greenyard, Vinçotte, Delhaize en Proximus maar ook aan organisaties zoals het BCFI (e-Learning voor continue vorming van de Belgische zorgverleners), VSV (bereid je voor op uw rijexamen via mijnrijbewijsb.be) en MS Liga maken gretig gebruik van FLOWSPARKS. 

Wat is het verwachte resultaat? Welke voordelen ervaren klanten (na 3 maanden – na 12 maanden)? 

Het verwachte resultaat is sterk afhankelijk van de insteek waarmee ze met FLOWSPARKS aan de slag gaan. Voor sommigen is het een manier om de participatiegraad van hun verplichte maandelijkse veiligheidstoolboxen te verhogen. Omdat een ploegensysteem bijvoorbeeld niet meer in de weg staat van een plaats- en tijdsonafhankelijke opleiding. Voor anderen is het een manier om de feitelijke kennis op peil te houden door wekelijks een korte vragenreeks rond te sturen met feedback zodat de productiviteit verhoogt. 

Anderen zijn dan weer enorm opgelucht dat het organiseren van leren in een onderneming ook administratief eenvoudig kan en hebben zo een tijdswinst geboekt. En bij nog andere organisaties juichen ze de snelheid waarmee ze digitale opleidingen kunnen aanmaken en uitrollen enorm toe en merk je dat dit proces twee tot drie keer sneller kan dan voorheen. Zelfs gewoon de mogelijkheid om je aantal auteurs te kunnen verhogen met een vijfvoud zorgt ervoor dat meer leervragen vanuit de organisatie een antwoord krijgen. Vergeet daarbij ook niet dat een deelnemer van een digitale training niet enkel effectiever leert door de ingebouwde didactische principes en de mogelijkheid om het op een eigen tempo toe doen (hogere scores op eindtoetsen), maar ook de feedback op de ervaring is positief zodat het volgende leerinitiatief met een positieve attitude wordt onthaald.

Ben je van mening dat bedrijven “de boot zullen missen” als ze hun HR-processen niet digitaliseren? 

Ik denk dat de pandemie duidelijk geïllustreerd heeft dat dit voor het digitaliseren van opleidingen zeker geldt. Sommige bedrijven zetten al jaren in op digitalisering en hebben daar tijdens de pandemie de vruchten van geplukt. Anderen hebben omwille van de pandemie versneld de stap naar digitaal gemaakt. Het draait niet enkel om digitalisering maar ook om de integratie van de digitalisatie in de dagdagelijkse workflow.

Learning in the FLOW of work: Ook al zouden we willen dat we deze term hadden bedacht, FLOWSPARKS sluit perfect aan bij het doel ervan. Learning in the FLOW of work betekent gemakkelijk toegang hebben tot korte, boeiende stukjes informatie tijdens het werk. Het is bewezen dat deze manier van leren de productiviteit en de prestaties van werknemers verhogen.

Hoe denk jij dat HR teams / HR managers zullen werken in de toekomst? Welke rol zie jij hen toebedeeld in de toekomst? Hoe zie je dat?

Ik kijk dan in eerste instantie naar de Learning and Development afdeling, hier verwacht ik dat de rol van L&D’ers zal shiften van ‘ontwikkelaars van digitale opleidingen’ naar een ‘coachende’ rol binnen de organisatie. Wil men snel digitaliseren dan moet de business zelf in staat zijn digitale opleidingen te bouwen; met de juiste tools (lees: FLOWSPARKS) en een interne coach (L&D) is dit zeker te realiseren. Sterker nog, veel van onze klanten zijn die shift op vandaag al aan het maken. 

 

Neem deel aan XpertFinder en dompel je onder in het landschap van HR Tech

18 november 2021
van 8.00 tot 13.00 uur
Ghelamco Arena Gent

Schrijf in voor XpertFinder | HR Tech

  • Domestic Services
  • Banque de Luxembourg
  • Deloitte
  • ING
  • Logo Mensura
  • Proximus
  • SD  Worx
  • BovaEnviro+
  • G4S
  • Soundfield
  • Jobat