Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Herbijk hier het TVL-programma: 'Het blijft in de familie'
  • 18/11/2020

Herbijk hier het TVL-programma: 'Het blijft in de familie'

Wist je dat drie op vier Limburgse bedrijven een familiebedrijf is? Het nieuwe TVL-programma 'Het blijft in de familie' zet daarom tien familiebedrijven in de kijker, want zij zijn de motor van onze Limburgse economie. Het programma is elke zondag om 10u te bekijken via TVL. Aflevering gemist? bekijk ze hier!

Isabelle Vermeire (Vecarro)

Isabelle Vermeire is de tweede generatie van carrosseriebedrijf Vecarro in Genk. Met vier vestigingen over heel België voeren ze zo'n 5.000 herstellingopdrachten per jaar uit. Efficiëntie staat centraal waardoor de kwaliteit steeds gegarandeerd kan worden. De samenwerking met KBC Autolease zorgde ervoor dat Vecarro haar focus kon verleggen naar fleetklanten en leasingbedrijven. 

Luk Stultjens (Impermo)

Luk Stultjens is een Limburgse familiebedrijf gespecialiseerd in tegels, natuursteen en parket. En dat al sinds 1918! Ondertussen staat de vierde generatie aan het hoofd van dit bedrijf. Luk zag de noodzaak om Impermo klaar te stomen voor groei, dus daarom kozen ze ervoor om een externe CEO aan het hoofd van hun familiebedrijf te plaatsen. In deze aflevering kan je ook kennismaken met Plato NextGen, een traject voor jonge ondernemers waar ze worden klaargestoomd om het bedrijf van hun ouders over te nemen.

Valerie Haesendonckx (Sleep Design)

In aflevering vijf is Valerie Haesendonckx, de tweede generatie van beddenfabrikant Sleep Design mee aangeschoven. Sleep Design maakt bedden en matrassen op maat, waardoor ze het label van 'Handmade in Belgium' mogen dragen. Naast hun winkels in Lommel, Genk en Sint-Truiden zijn ze van plan om op middellange termijn uit te pakken met zeven winkels. In deze aflevering is ook een reportage te zien van onze ondernemersclub C.E.O.-Limburg.

Giuliano Bruno (Group Bruno)

Group Bruno kent u van de tankstations, maar ze doen veel meer dan dat. Zo proberen ze in te spelen op alle noden van de weggebruiker. Samen met zijn broer Angelo baten ze 22 tankstations uit en hebben ze een mazoutdepot. Group Bruno geeft werk aan 500 mensen. Daarnaast geeft TVL ook het woord aan Remco Koninckx van BK Concept over zijn deelname aan de OndernemersUniversiteit

Dieter Paredis (Drukkerij Haletra)

Papier is absoluut niet uit de mode, zo blijkt. Dieter Paredis nam zes jaar geleden als derde generatie het familiebedrijf van zijn vader over. Er werken 55 mensen. De ambities zijn groot, want ze willen binnen de vijf à tien jaar uitbreiden naar 90 medewerkers. Ook zijn vader Werner schuift mee aan tafel. In deze aflevering geeft Gunter Vanroy (PSG Creative) meer uitleg over zijn deelname aan de OndernemersUniversiteit.

"Voor bedrijven die blijven stilstaan is er geen toekomst voor papier in een digitale wereld, maar bedrijven die blijven innoveren en luisteren naar de klant blijft er altijd een markt bestaan."

Carlos Jorissen (Nelissen Steenfabrieken)

Wist je dat Nelissen Steenfabrieken actief is in landen zoals Saudi-Arabië, Japan en Zuid-Korea? In deze tweede aflevering neemt Carlos Jorissen het woord, één van de drie CEO's bij het familiebedrijf. Nelissen Steenfabrieken investeerde zopas 22 miljoen in de digitalisering van hun bedrijf. Op deze manier laten zij hun klanten op een unieke wijze kennismaken met hun bakstenen. In deze aflevering verscheen ook een korte reportage waarin Nick Geys (Strobbo) meer uitleg gaf over zijn deelname aan het Accelero-traject

"We zetten bij Nelissen Steenfabrieken enorm in op digitalisering, maar een baksteen blijft een fysiek product dat je moet vastnemen, voelen, zelfs bijna kunnen ruiken."

Marion Van Zon (Horeca Van Zon)

Horeca Van Zon kreeg rake klappen tijdens de coronacrisis en volgens Marion Van Zon moet het dieptepunt in de horecasector nog komen. Marion staat al meer dan 20 jaar aan het hoofd van dit familiebedrijf. Haar grootvader begon met het invoeren van kroketten uit Nederland, maar mede dankzij haar bewind groeide Horeca Van Zon uit tot één van de grootste spelers op de Belgische markt van de horecagroothandels. Daarnaast bracht TVL een bezoek een Kreapaint waarbij Rob Vandezande meer uitleg gaf over zijn Raad van Advies.

"Ik heb nooit de moed opgegeven, maar een gevoel van onrust en onmacht is er nog steeds. Dit had niemand kunnen verwachten."

Contactpersoon

Delphine Peeters

New Media Ninja

VDAB
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo