Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Hatice wilde ondernemen, maar zocht naar de juiste strategie: “Bij Bryo ScaleUp leer je kansen grijpen op een bedachtzame manier.”
Hatice
  • 16/03/2021

Hatice wilde ondernemen, maar zocht naar de juiste strategie: “Bij Bryo ScaleUp leer je kansen grijpen op een bedachtzame manier.”

Onderneemster in hart en nieren Hatice Kör dankt Bryo ScaleUp om haar bij te staan tijdens het groeiproces van haar bedrijf. Enkele jaren geleden startte ze haar eigen zaak, Rokhschild Group. Dat bestaat ondertussen uit een juridisch advies kantoor, een montagebedrijf en jawel, een tandenbleekcentrum! In een uitgebreid interview vertelt ze hoe ze is gestart en hoe Bryo ScaleUp haar ondersteunt.

Logo vlaio

Wie ben je en wat doe je in het dagelijks leven? 

"Mijn naam is Hatice Kör. Ik heb gestudeerd aan de universiteit in Maastricht. In 2012 ben ik mijn eigen zaak opgestart als een juridisch advieskantoor omdat ik vind dat niet alle zaken voor een rechter moeten verschijnen. Een advocaat staat gekend voor pleiten, maar minder voor bemiddelen. Een bemiddelaar werkt volgens de deontologische code die onafhankelijkheid en vertrouwelijkheid verzekert. Daarom heb ik mij bijgeschoold en heb ik mijn erkenning in burgerlijke en commerciële zaken behaald in 2018. Kort erna heb ik in 2020 mijn erkenning behaald voor het bemiddelen in sociale zaken."

"Ik heb een paar jaar vrijwilligerswerk gedaan bij Dyzo, die zelfstandige ondernemers in moeilijkheden begeleiden. Daar heb ik verschillende cases behandeld en hartverscheurende verhalen gehoord. Tijdens die periode is insolventie- en faillissementsrecht mijn passie geworden. Vele zelfstandigen gaan overkop omdat ze op het vlak van management en administratief niet voldoende sterk zijn. Ik help graag mensen en geef ze graag een duwtje in de rug zodat ze verder kunnen in plaats van failliet."

"Vandaag bestaat Rokhschild Group uit een divers gamma van vier bedrijfstakken. Ten eerste is er de juridische dienstverlening. Een tweede luik bevindt zich in de bouwsector. Wij plaatsen ramen en deuren, vooral in een b2b-context. In december hebben we zelfs onze eigen fabriek opgestart in Hasselt om het materiaal zelf te kunnen produceren. Een derde luik van Rokhschild is dan weer iets volledig anders, een tandenbleekcentrum waar wij onder toezicht van een tandarts tanden bleken met een biologische gel. Tot slot helpen wij graag startups. Indien het een interessante startup is, dan investeren we in de vorm van aandelen."

Bij Bryo ScaleUp merk je dat je niet de enige bent en dat het normaal is om jezelf in vraag te stellen.

Je bent vorig jaar ingestapt in het blended learning traject van Bryo ScaleUp. Wat is jouw ervaring ermee tot nu toe? 

"Ik vond het heel leuk om te zien dat ik niet alleen was. Ik had namelijk erg veel vraagtekens. Zou ik bijvoorbeeld dat bouwluik er wel bij nemen? Wordt dat niet te veel? Je twijfelt veel aan jezelf, en bij Bryo ScaleUp merk je dat je niet de enige bent en dat het normaal is om jezelf in vraag te stellen. Dat heeft me dan ook de kracht gegeven om door te zetten. Je leert kansen grijpen en hoe je die het best benut. Een extra pluspunt is dat we van elkaars connecties en netwerk gebruik kunnen maken. Coaches Joeri en Lucas zijn ook zo behulpzaam. Als ik met een vraag zit dan zijn zij wel mijn eerste aanspreekpunt. Meestal komt het goed, indien ze mij niet kunnen helpen dan verwijzen ze mij door naar iemand die dat wel kan." 

Heb je een voorbeeld daarvan?

"Mijn marketing bijvoorbeeld. Ik wist niet hoe dat moest. Ik dacht dat ik naar een marketingbureau moest stappen en veel geld uitgeven aan allerlei campagnes. Maar toen ontmoette ik bij Bryo mensen die daar ervaring mee hadden en die hun marketing gewoon intern uitwerkten. Zij gaven me raad over adverteren op Facebook en Instagram bijvoorbeeld. Uiteindelijk ben je als ondernemer de enige die kan vertellen wat je doet en waar je passie ligt. Dat is toch nog anders dan een derde partij inschakelen om je verhaal te laten vertellen."

"Daarnaast heb ik Nick Geys ontmoet tijdens Bryo-sessies. Hij is zaakvoerder en co-founder van Strobbo. Zij ontwikkelen een software voor personeelsplanning en tijdregistratie. Dat had ik nodig voor het personeel in Bleach Center België. Super handig als je zo iemand kent. Het vertrouwen was er en ik ben dan ook een abonnement bij hem aangegaan."

"Het fijne aan Bryo vind ik dat je elkaar stimuleert om door te zetten. Als je met een probleem of vraag zit, dan gooi je dat in de groep en je krijg zoveel nieuwe invalshoeken op je case, want iedere ondernemer bekijkt het van zijn eigen luik en dat maakt het super interessant."

Het fijne aan Bryo vind ik dat je elkaar stimuleert om door te zetten.

Tijdens de sessies komen groeiprioriteiten uitgebreid aan bod. Wat zijn die voor jou in 2021?

"Ik zou graag een eigen fabriek voor raamkozijnen uitrollen, zodat we echt alles volledig in eigen handen hebben. Dan kunnen we zelf opdrachten aannemen, zelf het materiaal produceren en gaan plaatsen bij particulieren en bedrijven. Een volgende stap zou dan zijn dat we naamsbekendheid creëren daarvoor. Ten tweede zou ik ook nog graag een tweede filiaal van ons tanden bleach center openen in Hasselt of Antwerpen."

"Tot nu toe alleen maar lovende woorden voor Bryo. Ik ben er dan ook van overtuigd dat Bryo me opnieuw zal helpen om op het juiste moment de juiste stappen te zetten. "

Nieuws van Bryo ScaleUp

Klaar om werk te maken van je groei?

Dan is Bryo Scaleup iets voor jou! We gaan er samen voor zorgen dat jouw omzet van 100.000 euro per jaar stijgt naar 1.000.000 euro per jaar. We gaan samen voluit al jouw uitdagingen aanpakken. Dat doen we via coaching, netwerken en een expertenraad. Lees meer

IMU_Altez_1/04
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo