Op 15, 16 en 17 november maakt een select kransje van toonaangevende internationale investeerders en corporate buyers kennis met het kruim van Europese tech scale-ups op de vierde editie van The Big Score. Voka Oost-Vlaanderen is enthousiaste partner in dit initiatief: “Events als deze zijn cruciaal voor de topbedrijven van morgen."

‘The Big Score’ biedt 450 internationale topinvesteerders en corporate aankopers of CTO’s de kans om deze bedrijven en hun zaakvoerders te leren kennen in 90 live presentaties, speeddates en informele bijeenkomsten. Op 15 en 16 November krijgen 50 nauwkeurig geselecteerde software scale-ups uit heel Europa de opportuniteit om internationale ‘big fish’ investeringsfondsen van soms honderden miljoenen en nieuwe bedrijfsklanten te overtuigen van hun product.
Op donderdag 17 November ligt de focus op Belgische start-ups. Een uitgepuurde selectie van 40 veelbelovende jonge bedrijven presenteert zich aan het investeerderspubliek. Bovendien krijgen de Belgische start-ups de kans om een 150-tal ambitieuze jonge talenten de kans om de laatste dag van The Big Score bij te wonen en kennis te maken met deze innoverende groeibedrijven. Een bijkomende troef voor de presenterende startups in hun zoektocht naar talent.

Hilde Schuddinck, regiodirecteur Gent bij Voka Oost-Vlaanderen is enthousiast over het initiatief: “Events als deze zijn cruciaal voor de topbedrijven van morgen. We zien dat het Gentse ecosysteem groeit en haar rol bevestigt als start- en scale-up hoofdstad van Vlaanderen. In 2022 alleen al haalden Gentse techbedrijven zowat de helft van alle investeringen in Vlaamse techbedrijven binnen. Die investeringen bewijzen het potentieel en de aanwezige goesting om succesvolle bedrijven uit te bouwen. Het is bovendien een unieke gelegenheid om als Gents bedrijf je ook verder internationaal op de kaart te zetten”.
Het Gentse ecosysteem groeit en bevestigt haar rol als start- en scale-up hoofdstad van Vlaanderen
Hilde Schuddinck, regiodirecteur Gent Voka Oost-Vlaanderen
Pitchen voor internationaal publiek
Dat de ambities groot zijn, bevestigen Joeri De Turck en Sander De Wilde, founders van Qargo: “Met onze transport management solution voor transportbedrijven willen we onze internationale plannen verder vorm geven. We hebben lang aan het product gebouwd, maar staan nu klaar om internationaal te groeien. Het is dus belangrijk dat we ons kenbaar maken aan de buitenwereld, vertellen waar we voor staan, wat we voor hen kunnen doen en wat onze ambities zijn.”

Die groeispurt ambieert ook Bizzcontrol, die impact maken in de accountancysector. Hun succesformule? “We houden focus op drie fronten,” vertelt Nicholas De Nil, CEO van Bizzcontrol. “De juiste funding is enorm belangrijk, maar je hebt ook een topteam nodig om de geambieerde groei te kunnen realiseren. Daarnaast blijven bestaande klanten het fundament, zij blijven centraal staan.”
Scale-ups met straffe dromen
Voor veel start- en scale-ups is de Belgische markt gewoonweg te klein. Internationaal ontwikkelen is voor deze born globals van bij het begin een noodzakelijke focus. Zo ook voor Maura Nachtergaele, CEO en co-founder van Payflip: “We dromen van een team bestaande uit drie cijfers en de stap naar het buitenland. Onze gouden tip voor snelgroeiende startups? Wees niet te perfectionistisch, maar houd wél the bigger picture voor ogen!”
Alle Oost-Vlaamse pitchers op een rijtje
- Harmoney
- Robovision
- Sensolus
- Trendskout
- Qargo
- Accurat
- Bizzcontrol
- Henchman
- Lopos
- Optioryx
- Payflip
- Sealution
- Calltic
- Chili publish
- Trensition
- Wegroup
- Willow
- Cashplannr
- Dscribe
- Hive cpq
- nineID
- Otiv
- Shopnosid
- Stampix
- Timefold
- Toqua
- Whale