Eén euro per Limburgse werknemer voor goede doel

06/07/2018

Wanneer het goed gaat met onze bedrijven en wanneer er massaal veel Limburgers aan het werk zijn, moeten we extra solidair zijn met hen die het niet zo goed hebben. “Daarom roepen we Limburgse ondernemingen op om een euro per medewerker aan ‘Een Hart voor Limburg’ te schenken”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – Kamer van Koophandel Limburg. Dat zet deelnemende bedrijven extra in de kijker op hun sociale media en website.

collage HVL
To The Point Events en Ziekenhuis Oost-Limburg doen alvast mee! 

‘Een Hart voor Limburg’ geeft al 15 jaar meer kansen aan kwetsbare jonge mensen. Kinderen die opgroeien met een beperking of zich in een zwakkere maatschappelijke positie bevinden, krijgen de broodnodige steun. “Samen met de Limburgse ondernemingen willen we dit project een hart onder de riem steken. We roepen hen op om één euro per medewerker te doneren aan ‘Een Hart voor Limburg’. Het gaat immers goed met onze Limburgse economie en dan moet je ook oog hebben voor mensen met wie het minder goed gaat”, motiveert Johann Leten de actie.

Voka – KvK Limburg verstuurde daarom opvouwbare spaarpotten naar al haar 3.000 leden-ondernemingen. Op vrijdag 14 september kunnen ondernemingen de spaarpotten tussen 12.00u en 14.00u binnenbrengen in het ‘Huis van de Limburgse Ondernemer’.

ZOL en To The Point Events geven goede voorbeeld

Ziekenhuis Oost-Limburg en To The Point Events geven alvast het goede voorbeeld. Zij engageren zich om deel te nemen aan de actie. “Met deze twee bedrijven hebben we alvast onze eerste ambassadeurs. We zijn benieuwd wie zal volgen”, zegt Johann Leten.

Heeft jouw onderneming een Hart voor Limburg?

Doe dan zeker mee met de inzamelactie! Zamel met jouw onderneming het geld in, neem een foto van jouw medewerkers met de spaarpot, stuur die door naar jeroen.verbeeck@voka.be en kom de spaarpot op 14 september (tussen 12.00 u. en 14.00 u.) binnenbrengen in het 'Huis van de Limburgse Ondernemer'. Ondernemingen die deelnemen aan de actie worden in de kijker gezet op de sociale media en de website van Voka – KvK Limburg.