Skip to main content
  • Nieuws
  • Dorien Breels (Markedeer): "Informatie, authenticiteit en verbinding zijn de pijlers voor een modern communicatiebeleid"

Dorien Breels (Markedeer): "Informatie, authenticiteit en verbinding zijn de pijlers voor een modern communicatiebeleid"

  • 20/01/2021

De crisis heeft de digitale transitie enorm versneld. Achterop hinken is geen optie en dat weet Dorien Breels, CEO van digital agency Markedeer & communicatiebureau Pubmarket!, als geen ander. Wat is er zoal veranderd en hoe kijkt ze naar de toekomst? Tijdens de tweede editie van Voka Deep Dive, een online netwerkevent omtrent actuele topics, zoomt Dorien dieper in.

Dorien Breels

De crisis heeft de digitale transitie enorm versneld. Hoe belangrijk is digitale marketing en reclame voor onze bedrijven?

Dorien: "Digitale marketing en communicatie waren al belangrijk voor de eerste lockdown, maar kwamen sindsdien in een ongekende stroomversnelling terecht. Onlinecommunicatie is even levensnoodzakelijk voor een onderneming als ademen, eten en drinken voor jou en mij. Een onderneming zonder digitale strategie heeft vandaag geen overlevingskansen."

"Een onderneming zonder digitale strategie heeft vandaag geen overlevingskansen."

"Maar welke keuzes moet je nu maken? Welke digitale technologieën en processen moet je toepassen op je bedrijfsmodellen om nu en in de toekomst relevant en onderscheidend te zijn? Dat zijn de essentiële vragen die je vandaag moet stellen. Je moet daarbij in het digitale bos de bomen blijven zien en oplossingen vinden op maat van jouw business en jouw klanten. Digitale transformatie is geen strategie om de strategie, maar wel een concrete roadmap die je onderneming een duurzaam concurrentieel voordeel moet opleveren en de dienstverlening aan je klanten zal optimaliseren."

Wat is er veranderd sinds je begon te werken?

Dorien: "Als je me zou vragen ‘wat is er niet veranderd’, zou het antwoord heel eenvoudig zijn: ‘niets’! Tot zo’n 15 jaar geleden was communicatie een relatief eenvoudig en statisch metier dat we toen nog reclame noemden. Maar het digitale heeft letterlijk alles veranderd. We kunnen het ons bijna niet voorstellen, maar 15 jaar geleden had bijna niemand gehoord van sociale media, online bannering, google ads, SEO, onlineshopping enz. Facebook was iets voor kinderen en Amazon of Bol.com? Nooit van gehoord."

"Ontwikkelingen in digitale communicatie zullen nooit meer stoppen, innovaties volgen elkaar steeds sneller op."

"Die ontwikkeling stopt trouwens niet meer, innovaties volgen elkaar steeds sneller op. Maar de essentie van het communicatievak is nog steeds dezelfde: je klanten, medewerkers en alle andere stakeholders op een geloofwaardige manier overtuigen van de meerwaarde die jouw onderneming of brand te bieden heeft. Dat zal nooit veranderen." 

Hoe zie je de evolutie naar de toekomst toe?

Dorien: "Ondernemingen moeten hun bedrijfsstrategie fundamenteel in vraag stellen, op zoek gaan naar de essentie van hun business en op basis daarvan een nieuw beleid voor overleving en toekomstige groei uittekenen. Op die nieuwe business-strategie moet ook een nieuwe communicatiestrategie geënt worden. Pushy reclame heeft zijn beste tijd gehad. Informatie, authenticiteit, waarachtigheid en verbinding, dat zijn de echte pijlers voor een modern communicatiebeleid, wat ook de digitale mogelijkheden zullen zijn."

Sparren met andere netwerkers omtrent jouw branding?

Tijdens de tweede editie van Voka Deep Dive zal Dorien Breels de deelnemers inspireren over de aanpak van personal branding. Deel jouw aanpak en leer van anderen tijdens dit online netwerkevent!

Gratis inschrijven voor dit online netwerkevent? Klik hier!

Contactpersoon

Sara Davidson

Senior coördinator Netwerken

Toerisme Limburg
VZW - eATA 2021
Illochroma
VZW - DigiChambers 2021
Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo