Skip to main content
  • Nieuws
  • De coronabalans van Verhuizingen De Borger: “Ook voor onze klanten mondmaskers laten maken”

De coronabalans van Verhuizingen De Borger: “Ook voor onze klanten mondmaskers laten maken”

  • 05/05/2020

“Niet alleen voor onze medewerkers maar ook voor onze klanten hebben we stoffen mondmaskers laten maken. Voor hun veiligheid tijdens het verhuizen, maar we hebben er ook ons logo op geplaatst”, zegt Rosanne De Smet, zaakvoerder van Verhuizingen De Borger. 

Welke impact heeft de coronacrisis op jullie bedrijf?

“We hebben onmiddellijk de deuren moeten sluiten, dat was even schrikken. We konden de social distancing niet garanderen. Probeer maar eens een wasmachine te verplaatsen met twee personen terwijl je anderhalve meter afstand houdt. Dat is onmogelijk.”

“Sommige klanten annuleerden hun verhuis, sommigen verplaatsten hem en sommigen vroegen hun voorschot terug. Als er een paar weken echt niets binnenkomt, dan zorgt dat voor paniek. ‘Gaat ons bedrijf het redden?’. We hebben deze angst snel omgedraaid en zien het nu als een opportuniteit om eens aan ons bedrijf te werken in plaats van in ons bedrijf.”

“Twee weken geleden zijn we uiteindelijk weer opgestart. Toen werden we essentieel voor de dringende en noodzakelijke verhuizingen. Denk maar aan mensen die met een dubbele huishuur zitten of mensen die uit hun woning moeten omdat er anderen intrekken.” 

Welke maatregelen nemen jullie om herop te starten?

“We hebben plexiglas geplaatst aan de receptie en kochten handgel en handschoenen.”

“Daarnaast zit het in het DNA van ons bedrijf om de zorgen van onze klanten weg te nemen en dat hebben we ook nu gedaan. We nemen de tijd om te luisteren, om klanten gerust te stellen en hen van informatie te voorzien. Telkens als er nieuwe info tot bij ons geraakt, krijgen ze een update per mail.”

“Daarnaast sensibiliseren we onze klanten ook. Ze krijgen een lijst met voorwaarden waaraan ze moeten voldoen tijdens een verhuis. Zo vragen we afstand te houden en mensen die ziek zijn vragen we om thuis te blijven.”
“Op sociale media delen we bovendien gerichte informatie die ook bij collega-verhuizers in de smaak valt. Zij delen dit dan weer op hun platformen en zo krijgen we een groot bereik.”

Wat was de meest creatieve oplossing die gepasseerd is om de heropstart mogelijk te maken?

“Niet alleen voor onze medewerkers maar ook voor onze klanten hebben we stoffen mondmaskers laten maken. In de eerste plaats voor hun veiligheid tijdens het verhuizen, maar we hebben meteen ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om er ons logo op te plaatsen. Gezien de situatie is dit een goede manier om onze naamsbekendheid te vergroten.” 

Hoe kijken jullie naar de nabije toekomst? 

“Wij zijn blij dat de immokantoren op 11 mei weer mogen opstarten want dat is voor ons cruciaal. Als mensen geen woning kunnen gaan bekijken, kunnen ze ook niets kopen of huren. Dan hebben wij geen werk.”

“Waar mensen vroeger vaak hun vrienden en familie uitnodigden voor een verhuis, zullen ze dit in de toekomst misschien niet meer doen omwille van de social distancing. Hierin schuilen voor ons opportuniteiten, want dan kunnen wij grotere verhuisploegen de baan op sturen.”

“Maar dit zijn maar voorspellingen, het wordt afwachten wat de toekomst effectief brengt. De inkomsten die we de afgelopen weken gemist hebben, gaan we in elk geval niet terugverdienen. Zo simpel is het. En zelfs als alles in onze sector terug zoals vroeger wordt, houden wij er rekening mee dat een soortgelijke situatie vaker kan voorvallen.” 

Contactpersoon

Katrien Stragier

Adviseur Strategische Communicatie

IMU - Altez 0110
IMU - Sport Vlaanderen
VZW_IMU_GROUPS
Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat