Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • CreativeXchange: "Alles is mogelijk (als er een verdienmodel aan gekoppeld kan worden)"
  • 13/02/2020

CreativeXchange: "Alles is mogelijk (als er een verdienmodel aan gekoppeld kan worden)"

Bernadet Wehenkel ging aan de slag als freelance storyteller/tekstschrijver. Als creatieve onderneemster had ze nood aan begeleiding in haar zakelijk verhaal. Ze stapte vorig jaar in CreativeXchange, een professionaliseringstraject voor ondernemers uit de creatieve en culturele sectoren. Vandaag blikt ze terug.

Bernadet Wehenkel CreativeXchange
Bernadet Wehenkel (Foto door Hans Stockmans).

We gaan met de deur in huis te vallen: waarom schreef je je in voor CreativeXchange?

Bernadet: “Ik vond het zo mooi klinken. (lacht) De benaming van dit traject vatte al meteen samen waar ik nood aan had: het uitwisselen én delen van ervaringen met andere creatieve ondernemers. Het sprak me aan dat dit traject bestond uit zes sessies verspreid over drie maanden. Kort en krachtig.”

Werden je verwachtingen van dit traject ingelost?

“Absoluut. We zijn gestart met een groep van zeven deelnemers die bruisten van de creativiteit en de ideeën. Zo gingen we aan de slag met het Business Model Canvas, hebben we ons verdiept in kasplannen en legden we de blinde vlekken van onze eigen onderneming bloot. CreativeXchange liet me tot verrassende inzichten komen en leerde me dat als ondernemer alles mogelijk is, zolang je er een verdienmodel aan kan koppelen.”

"CreativeXchange liet me tot verrassende inzichten komen en legde de blinde vlekken van mijn onderneming bloot."

Welk moment uit het CX-traject zal je niet snel vergeten?

“Dat was de pitchronde. We kregen de kans om zeven ondernemers apart te spreken. We mochten ons ondernemingsverhaal voorleggen en in ruil kregen we eerlijke feedback en gericht advies waar we meteen mee aan de slag konden. Het werden drie intense uren van spreken, maar vooral ook goed luisteren. Voor mij was dat bijzonder waardevol.” (Nvdr. in de pitchronde stonden de CX’ers oog in oog met Katherina Kitsinis van Ontrend Agency, Katja Craeghs van Greenpoint.be, Kristel Vanderlinden van Spectra, Designer Souâd Feriani, Stephan Bruninx vn Hands, Veroniek Hermans van Voka – KvK Limburg en Wim Schreurs van Ubilex).

Meer weten over de creatieve startup van Bernadet? www.verhaallijnen.be

Hoe kunnen we jou helpen?    

verder met voka

 

Contactpersoon

Joeri Stoop

Senior adviseur starters

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo