Skip to main content
  • Nieuws
  • Communicatie in Covid-19-tijd? Tijd om jezelf te zijn.

Communicatie in Covid-19-tijd? Tijd om jezelf te zijn.

  • 26/03/2020

Elke dinsdag en donderdag geeft Gutzandglory, onze communicatiepartner, strategische en bruikbare tips om uw onderneming te ondersteunen in tijden van corona.

Zowel externe als interne communicatie ondervinden grote impact in coronaperiode en de nood eraan is des te groter. Laat je vooral niet leiden door wat anderen doen, maar laat je leiden door je gezond verstand. Blijf vooral trouw aan wie je bent als bedrijf of als ondernemer. Een moeilijke tijd, maar een tijd om gedreven door waarde, waarde te geven.

In deze bijdrage proberen we elke dag wat inzicht en advies te delen over communicatie, en over hoe je met communicatie betekenisvol kan zijn voor anderen: je klanten, je medewerkers, je partners, je doelgroep.

Om te starten: Three to go. Drie principes om altijd in het achterhoofd te houden.

Tip 1: Hou het simpel. Crisis of niet, hou het simpel. Iedereen krijgt een overload aan informatie, en in tijden van crisis neigen velen naar al te formeel taalgebruik. Wat je ook schrijft of vertelt, aan wie dan ook: vraag je altijd een keer af of je het zelf net zo zou vertellen op café. Als dat zou open zijn, tenminste. 

Tip 2: Geef waarde. Vraag je altijd af of je communicatie zinvol is, en echt iets bijbrengt. Daarom hoef je niet te zwijgen, maar wel: geef leuke content mee. Zoals een playlist tegen de eenzaamheid, of toffe tips & tricks rond je product. 

Tip 3: Wees eerlijk. Lieg nooit en creëer vertrouwen. In momenten van crisis weet je iets of je weet het niet. Liegen of feiten verzachten of verdraaien is niet goed. Het kan chaos en misverstanden creëren. Wie liegt verliest zijn geloofwaardigheid en dus ook alle controle over de communicatie.

Surf naar de website van Gutzandglory

Managing Director

wolf@gutzandglory.be
Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat