Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Coaches Voka Digital Academy krijgen Europese licentie voor unieke customer researchmethode
Coaches Voka Digital Academy krijgen Europese licentie voor unieke customer researchmethode
  • 27/02/2019

Coaches Voka Digital Academy krijgen Europese licentie voor unieke customer researchmethode

Het Hasseltse digitaal innovatiebureau ACOMPANY verwierf zopas de Europese licentie van GEMagination, een unieke researchmethode die achterhaalt wat consumenten écht willen nog voor dat ze het zelf kunnen beschrijven. En dat leverde al successen op voor digitale giganten als Apple. De twee oprichters van ACOMPANY, David Geuens en Nick Oostvogels, zijn tevens de coaches van Voka Digital Academy. Tijdens dit kortlopend traject bespreken ze onder andere een model dat meer impact voor je digitale investeringen creëert.

Digital Academy
Nick Oostvogels en David Geuens van ACOMPANY, de twee coaches van Voka Digital Academy

De GEMagination-methode start van de onbekende en dus onvervulde behoeften van de klant. Een regulier marktonderzoek analyseert daarentegen de noden van de klant. ACOMPANY zet met deze nieuwe methode een stap terug. Op basis van visualisatie en facilitatie halen ze de doelgroep weg van de taak en gaan ze, met behulp van kwalitatieve analyse, op zoek naar dieper liggende behoeftes, een unieke en zeer innoverende manier van research.

Siri

De methode werd gedurende de laatste 15 jaar ontwikkeld en verfijnd en heeft intussen al succes opgeleverd voor o.a. Apple. Zo was één van de concepten de ‘personal concierge’ dat later werd vertaald naar Siri. Vandaag krijgt ACOMPANY dan ook de licentie. “Ik heb zelf aan de ontwikkeling van deze methode meegewerkt. Ons bedrijf engageert zich voor maximale return on investment en deze methode helpt de concepten nog meer op de markt af te stemmen,” aldus David Geuens, CEO ACOMPANY.

Voka Digital Academy

De twee oprichters van ACOMPANY begeleiden binnenkort de Voka Digital Academy die bestaat uit twee trajecten: Digital Company en Digital Factory. “Vandaag de dag falen 75 tot 85% van alle digitale transformatietrajecten binnen een bedrijf. Die cijfers zijn veel te hoog. We zien dat digitale innovatie te veel focust op IT en te weinig rekening houdt met de mensen die er werken en de organisatie in het algemeen. Binnen de Digital Academy laten we de deelnemers kennismaken met een framework dat gebaseerd is op 60 jaar research, dat handvaten aanreikt en katers voorkomt. Het warm water werd al uitgevonden. Nu is het tijd om een praktische vertaalslag te maken, op maat van het bedrijf.”

Meer weten over Voka Digital Academy?

logo ing

 

 

 

 

da

 

Contactpersoon

Birgitt Deckers

Adviseur innovatie

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo