Skip to main content
  • Nieuws
  • The baby’s corner gaat nog sterker digitale toer op

The baby’s corner gaat nog sterker digitale toer op

  • 07/04/2020

The baby’s corner, de babywinkel voor mama’s en papa’s (in spe) met zetel in Nazareth, blijft druk in de weer in deze bizarre maar ook verwarrende tijden. Eerst mocht hun fysieke winkel openblijven, nu niet meer. Gelukkig is het bedrijf geen digitaal groentje meer.

Op 17 maart nam managing director Sonia Pypaert de beslissing om de winkel te sluiten om haar medewerkers en klanten te beschermen, nog vóór de algemene sluiting van niet-essentiële winkels een feit werd. Sonia Pypaert: “We zijn toen nog meer de digitale toer opgegaan met een videochatfunctie en met onze uitgebreide online shop en de vernieuwde tool voor online geboortelijsten. Tijdens de quarantaineperiode werd ook heel duidelijk dat we met ons assortiment voorzien in een basisbehoefte en dat onze fysieke winkel de beschikbaarheid van babyproducten moet blijven garanderen zodat (bijna-)mama's en papa's dringende babyspullen kunnen afhalen en advies kunnen inwinnen.”  

Op vrijdagavond 27 maart kreeg the baby’s corner het bericht dat winkels die basisvoorzieningen voor pasgeborenen als primair product aanbieden, mogen open blijven, weliswaar onder strikte voorwaarden. De babyspeciaalzaak reorganiseerde de winkel om de veiligheid van het team en de klanten te garanderen. Naast de social distancing-regels werden er veiligheidsschermen besteld en het team werd voorzien van veiligheidshandschoenen en ontsmettingsmiddelen. Sonia: “We werkten sindsdien op afspraak voor dringende aankopen en/of advies over babyproducten.” 

Maar gisteren, maandag 6 april, liep een update van de FOD binnen dat babywinkels toch moeten sluiten. Hun fysieke winkel gaat opnieuw in quarantaine. “We gaan verder met onze digitale verkoopkanalen: de geboortelijsten en de online winkel. Zo willen we het omzetverlies zo beperkt mogelijk houden. Een team van vijftien medewerkers, waar ik heel trots op ben, blijft werken achter de schermen. Wij blijven inzetten op (online) klantenservice. Hopelijk kijken we snel terug op deze periode als een nieuw begin, een wereld voor en na.”  

Surf naar hun website

Tekst Sam De Kegel  

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat