Strategisch en commercieel verantwoordelijke Anthony Bafort zet zich klaar om zijn onderneming Landing Partners naar internationale wateren te varen. Het Gentse performance marketingbedrijf helpt B2C merken hun online mogelijkheden maximaal te benutten. Daarbij beschikt het over een ruime expertise op het vlak van Fashion en Lifestyle.
![Logo vlaio]()
Wie ben je en wat doe je in het dagelijks leven?
"Mijn naam is Anthony Bafort en ik ben verantwoordelijke voor het commerciële en strategische luik bij Landing Partners, de onderneming die ik leid samen met mijn zakenpartner David. We zijn een performance marketingbedrijf waarbij we B2C merken helpen hun online potentieel volledig te benutten. Dat doen we door hun online uitvoering volledig op ons te nemen. We worden daarbij beoordeeld hoeveel extra online verkopen er worden gegenereerd dankzij ons. "
De afwisseling werkt motiverend. Enerzijds zijn er de fysieke meetings waarbij je face-to-face kan samen zitten en discussiëren. Anderzijds zijn er de video’s met allerlei topics die we thuis kunnen bekijken.
Je bent vorig jaar ingestapt in het blended learning traject van Bryo ScaleUp. Wat is jouw ervaring ermee tot nu toe?
"De afwisseling werkt motiverend. Enerzijds zijn er de fysieke meetings waarbij je face-to-face kan samen zitten en discussiëren. Die zijn uiteraard virtueel op dit moment, maar kunnen gelukkig nog doorgaan. Anderzijds zijn er de video’s met allerlei topics die we thuis kunnen bekijken. Ik merk dat die inhoudelijk op een hoog niveau staan én je kan alles op je eigen tempo bekijken. Een voordeel aan dat online leren is dat je een document op je computer kan opslaan. Je loopt dus geen risico om notities op papier te verliezen. Natuurlijk bouw je moeizamer relaties op online, maar ik denk wel dat het een heel goed concept is dat ook na deze crisis verder zal blijven bestaan."
Hoe biedt het traject voor jou een meerwaarde?
Aangezien je kan praten met bedrijven die zich in dezelfde levensfase bevinden, kan je vaak luisteren naar hoe anderen bepaalde problemen hebben aangepakt in het verleden.
Heb je daar een voorbeeld van?
"We gaan binnenkort een medewerker aannemen in het buitenland. Aangezien dat geen Belgische burger is, zijn er andere juridische zaken die erbij komen kijken waar ik nog niet in thuis was. Dat geldt in het algemeen ook voor andere aspecten bij buitenlandse werknemers. Denk maar aan de taal die anders is en gewoontes die verschillend zijn, allemaal zaken om rekening mee te houden. Daar hebben we dankzij die sessies wel veel uit geleerd. Ook het thema subsidies was erg nuttig voor ons."
Ik denk dat het blended learning-concept ook na deze crisis verder zal blijven bestaan.
Tijdens de sessies komen groeiprioriteiten uitgebreid aan bod. Wat zijn die voor jou in 2021?
"We stellen onszelf dagelijks de vraag: Wat is de sterkte van Landing Partners in de markt? Dat is nodig omdat het digitale marketinglandschap erg omvangrijk is in België. Echter, onze focus ligt sterk op fashion en lifestyle. Om te zorgen dat we anders zijn en ons beter kunnen organiseren, focussen wij ons enkel op die twee sectoren. We vertegenwoordigen dan ook verschillende merken binnen dezelfde branche. Daardoor hebben we een uitgebreide kennis over de structuur en campagnes van onze klanten. Dat geeft ons een competitief voordeel. We kunnen dus heel snel benchmarken en zoeken waar er iets misloopt."
"Op dit moment zijn we bezig aan onze opschaling. Dat is ook ons voornaamste doel. Er zijn niet oneindig veel bedrijven in België die we kunnen aantrekken. Daarom zijn we klaar voor onze volgende stap: internationaliseren. De grootste uitdagingen die daarbij komen kijken is een sterke buitenlandse structuur op poten zetten en nieuwe klanten aanwerven."
Nieuws van Bryo ScaleUp

Vlaamse Sealution bij de beste 100 startups in de wereld
Op de Entrepreneurship World Cup, het WK Ondernemen, is de Vlaamse startup Sealution bij de beste 100 bedrijven ter wereld gerangschikt op een totaal van 30.000 kandidaten. Sealution is een jong groeibedrijf uit Sint-Martens-Latem dat technologische oplossingen ontwikkelt voor de scheepvaart.

MIAA: architect geeft persoonlijk meubeladvies op maat
Architect en meubelontwerper Stein Dedobbeleer startte in september 2021 met MIAA (Meubel Interieur & Architectuur Advies). Hij onderscheidt zich van concurrenten door persoonlijk advies te geven aan particulieren én bedrijven over meubels die het best in een ruimte en bij de gewoontes van de gebruiker passen. Stein brengt een bezoek aan de consument en maakt voorstellen op maat van de klant door out of the box te denken.

‘We leren ondernemers weer luisteren naar hun lichaam’
Modern leidinggeven komt vandaag ook neer op zorg dragen voor je fysieke en mentale gezondheid. Op dat plaatje spelen Steven Selleslags en Lieven Van Linden in met Built For Endurance. Dat biedt leiderschapstrajecten aan die zorgen voor een hoger energielevel, meer focus en betere beslissingen. Daarbij onderscheidt het zich door te starten vanuit persoonlijke en biometrische metingen.

Voka Bryo-podcast: Mentaal welzijn
Tijdens onze allereerste Bryo-podcast (i.s.m. ConXioN) zoomden we met vijf Bryonisten in op het thema ‘mentaal welzijn’. Jef Willems nam de professionele begeleiding voor zijn rekening.
Matthias Thijsen brengt verhalen van sporters in beeld
Matthias Thijsen is één van die gelukkige mensen die van zijn hobby zijn beroep kon maken. Sinds begin 2022 creëert hij met zijn bedrijf Vamos Studios content – foto’s en video’s – om voornamelijk sportprojecten in de spotlight te zetten.
Starters zorgen voor 8.681 nieuwe jobs in Mechelen en Kempen
In vijf jaar tijd hebben startende ondernemers in Mechelen en Kempen 8.681 jobs gecreeërd. Dat blijkt uit een nieuwe analyse van Voka Mechelen-Kempen. De nieuwe ondernemingen zijn ook robuust. Zeven op de tien ondernemingen die 5 jaar geleden zijn opgestart, zijn vandaag nog actief.