Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Agostini overwint coronacrisis met switch van b2b naar b2c
Agostini overwint coronacrisis met switch van b2b naar b2c
  • 12/05/2020

Agostini overwint coronacrisis met switch van b2b naar b2c

Start-ups die nog geen buffer hebben kunnen opbouwen, zijn met name kwetsbaar in deze crisis. Maar sommigen slagen erin snel en creatief in te grijpen en het tij te keren. Dat geldt zeker voor de Dendermondse koffiebranderij Agostini. De voornaamste afzetmarkt van de microbranderij waren horeca en bedrijven. Beiden moesten de deuren sluiten bij het uitbreken van de pandemie.  

Stijn veranderde het geweer van schouder en richtte zijn webshop op particulieren. “Hier had ik wel wat professionele hulp bij nodig, maar we hebben het bewust eenvoudig gehouden", vertelt oprichter Stijn Vandenberghe." Voordien was de webshop goed voor een klein aandeel van de omzet, nu is die het zwaartepunt van mijn omzet. Ik lever gratis in Groot-Dendermonde en Lebbeke. Ik wil het bewust lokaal en kleinschalig houden."  

De webshop voor particulieren was al snel een succes. "Vaak werken mensen nu van thuis en dan hechten ze belang aan koffie van goede kwaliteit. En er is ook echt sprake van solidariteit: mensen willen lokale initiatieven steunen." 

Met de leveringen aan huis kan Stijn zijn omzet bijna stabiel houden. Logistiek staat hij natuurlijk wel voor uitdagingen. "Ik verwerk nu veel meer kleinere bestellingen dus het vergt wat organisatie en bijkomend werk.  Maar ik kan mijn zaak verderzetten en daar ben ik erg dankbaar voor. Bovendien ben ik nu een nieuw klantenbestand aan het uitbouwen, en dat wil ik na deze coronatijden zeker behouden." 

Surf naar hun website

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat