Lab Digitale marketing en strategie: het beslissingsproces van clicks naar klanten beïnvloeden

06/02/2018

Wil je op een innovatieve, creatieve en efficiënte manier een digitale marketingstrategie ontwikkelen en uitwerken om snel te groeien? En wil je leren hoe je hiermee maximum return kan scoren en zo jouw business en klantenbestand kan doen groeien? Met deze opleiding heb je hiervoor de juiste tools in handen.

Met deze intensieve opleiding heb je de tools en technieken in handen om meer bezoekers, leads en klanten te genereren online.

Dag 1: Bepaal de juiste digitale strategie en start met online marketing

De juiste digitale strategie bepalen

  • Wat is een digitale strategie?

  • Hoe vertaal je jouw business online?

  • Hoe bepaal je jouw online doelstellingen?

Starten met online marketing

  • Wat is online marketing en hoe begin je hier aan?

  • Op welke manieren trek je bezoekers snel aan om ze in de juiste sales funnel te krijgen?

  • Content, Google, Bezoekers vinden online

  • Op welke kanalen moet je aanwezig zijn in deze snel veranderende omgeving? 

  • Hoe stel je een concreet communicatieplan op i.f.v. je business doelstellingen?

Dag 2 : Hogere bezoekersaantallen omzetten in klanten

Optimaliseer je bezoekersaantal

  • Maak van je website bezoekers klanten:
  • A/B testing - meer rendement om bezoekersaantallen te doen groeien?
  • Persuasive design - hoe beïnvloed ik het beslissingsproces om te versnellen? 
  • User recordings / Heatmaps – waar kijken bezoekers naar?
  • Hoe maak ik van een klant een trouwe klant?
    E-mail marketing, CRM

Meten is weten

  • Hoe kan ik mijn resultaten meten?
  • Hoe kan ik beslissingen nemen op basis van mijn resultaten?
  • Hoe rapporteer ik mijn resultaten intern?

Trainer: Tom Van Mierlo - digitaal strateeg bij Intracto

Meer info: elien.vingerhoets@voka.be

AIO logo