Written care

12/10/2017

Commerciële en klantgerichte aanpak in geschreven communicatie.

Wanneer we via e-mail in contact staan met onze klanten, durven we het menselijke aspect al eens te vergeten. Te zeer gefocust op de oplossing en de boodschap en te weinig op de impact op de lezer. Waar we in telefonisch of face-to-face contacten een veel betere voeling hebben met de klant, is het in geschreven communicatie niet zo evident om gepersonaliseerd te werk te gaan. Deze workshop is erop gericht om in de e-mails van de klant op zoek te gaan naar de emotie en naast de inhoud ook die emotie te behandelen. Een klantgerichte en commerciële aanpak in het behandelen van e-mails zorgt voor een efficiëntere afhandeling, een betere relatie met de klant en meer kans op een 'first time right'.


Doelgroep

Deze workshop richt zich tot iedereen die regelmatig via e-mail in contact staat met klanten, ongeacht welke context of omgeving, sales of service.

Voorkennis is niet vereist. De enige voorwaarde is dat je vlot en foutloos kan schrijven.


Programma

Je leert emotie detecteren in e-mails en hoe daarop in te spelen. Daarnaast is er aandacht voor de impact van woordkeuze en zinsbouw op de lezer. Je leert praktische schrijftips om je boodschap accuraat en sterk over te brengen en op een positieve en klantgerichte manier te communiceren.


Docent

Céline Malyster, Quality & Trainingsmanager, Communication & Branding manager anderzijds bij Callexcell. Het departement Q&T wordt regelmatig gevraagd om inhouse training te geven aan klantendiensten, klachtendiensten en sales teams.


Opleidingspartner

Callexcell is een multichannel contact center dat customer care, retentie en sales doet via telefoon, chat, social media en face-to-face, voor zowel B2B als B2C.

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

Meer info

Marijke Steegen, +32 11 56 02 59, marijke.steegen@voka.be

 

KMO-portefeuilleMensuraProximus

Tags