Op survival in de social media jungle @ Noord-Limburg

23/04/2019

Een bootcamp met hindernissen, valkuilen en survival tips & tricks


Doelgroep en voorkennis

Deze opleiding richt zich naar bedrijfsleiders en marketeers van KMO’s die graag inzicht krijgen in de basisprincipes van social media. Dit is een basisopleiding, waarvoor geen voorkennis vereist is.

Programma

Sessie 1: Introductie (Theorie) 

•    Veranderende consument
•    Overzicht van de belangrijkste social mediakanalen, hun gebruikers en de belangrijkste key figures
•    Het belang van social media voor je bedrijf
•    Bouwstenen van een succesvol social media beleid
•    Content management van A tot Z (contentplan, verschillende contentformats, wedstrijden …)
•    Succesvol inzetten van influencers
•    Conversation management: tone of voice op social media, hoe omgaan met negatieve reacties, …
•    Enkele inspirerende cases
•    Opdracht voor de volgende sessie: Social media strategie voor jouw bedrijf
•    Q&A

Sessie 2: Praktijk deel 1 (Facebook, Instagram & LinkedIn)

•    Social media in de praktijk: 

De cursisten gaan zelf aan de slag aan de hand van concrete oefeningen

•    Aanmaken/opfrissen van social media pagina’s voor je bedrijf
•    Invullen van de juiste informatie/content op je pagina
•    Content management: plaatsen en inplannen van posts, verschillende formats uitproberen, …
•    Rekening houden met specificaties zoals bijvoorbeeld taalinstellingen
•    Opdracht voor de volgende sessie: Content management voor jouw bedrijf
•    Q&A

Sessie 3: Praktijk deel 2 (Advertising op Facebook, Instagram & LinkedIn)
•    Social media advertising in de praktijk: 

De cursisten gaan zelf aan de slag aan de hand van concrete oefeningen

•    Belang van advertising op social media
•    Kennismaking met verschillende advertising mogelijkheden op social media
•    Doelgroepbepaling op social media
•    Rekening houden met KPI’s  
•    Resultaten meten & optimaliseren
•    Tips & Tricks 
•    Q&A

Docent

Dorien Breels, zaakvoerder van digital agency Markedeer
Annelies Hendrix, digital marketeer van digital agency Markedeer


Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

 

Tags