LinkedIn: Je bedrijfspagina vermarkten

19/03/2019

Workshop: Hoe de juiste marketingtools toepassen op je bedrijfspagina?

Linkedin telt wereldwijd meer dan 500 miljoen leden waarvan er zich 11 miljoen in de Benelux bevinden en 3 miljoen in België. Dankzij de vele mogelijkheden moet men als marketeer dit platform inschakelen als extra B2B marketingtool. Leer tijdens deze training hoe je succesvol je company page kan opzetten, hoe je ervoor kan zorgen dat de persoonlijke pagina’s van je medewerkers bijdragen tot het algemene beeld van je bedrijf, hoe je onder de aandacht komt van jouw relevante doelgroep en op welke manier je voor jouw bedrijf en doelgroep de beste content kan delen.

Doelgroep en voorkennis

Deze training richt zich tot (digitale) marketeers, communicatiespecialisten en/of zaakvoerders die zelf aan de slag willen gaan met dit interessant platform.

Programma

-    Begrijp hoe Linkedin als platform werkt en wat de mogelijkheden zijn
-    Hoe zet ik een succesvolle company page op
-    Op welke verschillende manieren kan ik content gaan delen
-    Hoe kan ik mijn collega’s/medewerkers motiveren om content te gaan delen
-    Hoe kan ik adverteren op Linkedin
-    Hoe werken de algoritmes van LinkedIn en hoe kan ik hierop inspelen?
-    Wat is social selling en hoe kan ik dit op LinkedIn toepassen?

Innovatieve karakter van de opleiding?

Desondanks het feit dat reeds 3 miljoen Belgen de weg vonden naar Linkedin gaat het in totaal om slechts 40.000 in België actieve bedrijven. Niet alleen de mogelijkheden, maar ook het potentieel is dus nog groot. Dankzij deze cursus leer je dit soort nieuwe tools inzetten om je persoonlijke branding en die van je bedrijf te vergroten en actief zaken te doen dankzij dit kanaal.

Didactische aanpak

De training is zeer praktijkgericht met de bedoeling na de cursus onmiddelijk aan de slag te kunnen gaan. Op het einde van deze opleiding kunnen de deelnemers zelfstandig een persoonlijk profiel en een bedrijfspagina aanmaken, relevante content plaatsen, adverteren op dit kanaal  en zullen ze de basis voor het als marketeer gebruiken van dit platform kennen.

Docent

Tom Baeten is een zelfstandig sales & marketing specialist en heeft meer dan 25 jaar ervaring opgedaan binnen verschillende grote internationale en nationale groepen zoals bvb Ricoh, Sara Lee, Suez en Bpost waar hij de laatste 10 jaar verantwoordelijk was voor sales en marketing. Hij is sinds 2007 een zeer actief Linkedin gebruiker en werkt al vele jaren dagelijks met deze tool. Tom deelt graag zijn kennis en ervaring en inspireert als rasecht netwerker mensen om proactief te gaan netwerken en hiervoor de beschikbare kanalen maximaal te gebruiken.

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Tags