Skip to main content

KamerAcademie

Banner KA website

 

De KamerAcademie houdt de vinger aan de pols in een steeds veranderende markt. Die inzichten vertalen we in een relevant en kwalitatief opleidingsaanbod voor ondernemers en hun medewerkers. Laat je informeren tijdens dagopleidingen of kies voor nog meer diepgang in een van de langer lopende opleidingstrajecten. We bieden zelfs opleidingen op maat aan.

De KamerAcademie onderscheidt zich door

  • Actuele opleidingen die onmiddellijk toepasbaar zijn in je werkomgeving
  • Hét netwerk van gespecialiseerde sprekers en trainers
  • De persoonlijke en professionele groei van elke deelnemer centraal te stellen
  • Mogelijkheid tot het gebruik van de KMO-portefeuille
  • Erkende opleidingen door het IAB, BIBF en BIV voor permanente vorming

 

kortl oplmgt oplin company

 

Keer terug naar het overzicht

Niet alleen als ondernemer, maar ook als medewerker, moet je mee zijn in een steeds veranderende wereld. Met de KamerAcademie bieden wij jou een breed gamma aan opleidingen, gaande van eendaagse workshops en infosessies tot meerdaagse LABs. Dit opleidingsaanbod werd zorgvuldig gekozen, rekening houdend met actuele trends op de werkvloer.
Tijdens elke opleiding staat jouw persoonlijke en professionele groei centraal.
Met de verworven kennis kan je tenslotte onmiddellijk aan de slag!


Kies het domein waarin jij of je organisatie wilt groeien:

Communicatie - go new media

2 april MailChimp 09u00 - 12u30 Meer info
5 mei Instagram voor zakelijk gebruik 13u00 - 16u00 Meer info
12 mei Maak van je LinkedIn een sales machine 09u00 - 12u00 Meer info
12 mei LinkedIn Sales Navigator boost je resultaten 13u30 - 16u30 Meer info

Computerskills - bits & bytes in mensentaal

4 februari OneNote 09u00 - 12u30 Meer info
4 februari Apps in Office 365 13u30 - 17u00 Meer info

7 februari
7 februari
18 februari
18 februari
5 maart
31 maart
31 maart
14 mei
14 mei
28 mei
28 mei
Pick&Choose Excel van dummie tot expert
  - Excel voor dummies
  - Excel databanken
  - Excel draaitabellen
  - Excel voor gevorderden
  - Excel dashboards
  - Excel macro's
  - Excel voor experten
  - Excel draaitabellen (EXTRA)
  - Excel voor gevorderden (EXTRA)
  - Excel macro's (EXTRA)
  - Excel voor experten (EXTRA)

09u00 - 12u30
13u30 - 17u00
09u00 - 12u30
13u30 - 17u00
09u00 - 16u30
09u00 - 12u30
13u30 - 17u00
09u00 - 12u30
13u30 - 17u00
09u00 - 12u30
13u30 - 17u00

Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
24 maart Efficiënt werken met Outlook 13u30 - 17u00 Meer info
21 april Power BI - Locatie: Corda Campus 09u00 - 16u30 Meer info

Eigenaars-ondernemers - durven en doen

13 februari Financiële planning, een must voor elke ondernemer 09u00 - 11u00 Meer info
12 maart Starten als ondernemer door overname van een onderneming 09u00 - 12u00 Meer info
18 maart Onroerende goederen in een vennootschap 09u00 - 12u00 Meer info
2 april De uitdaging van IT en digitalisering aangaan 09u00 - 12u00 Meer info
2 april Nieuwe en alternatieve verloningstechnieken voor bedrijfsleiders en aandeelhouders 09u00 - 11u00 Meer info
21 april Maak onderbouwde keuzes met een Raad van Advies 09u00 - 12u00 Meer info
21 april Hoe beleggen in tijden waar de risicoloze rente, eerder een renteloos risico is geworden 09u00 - 12u00 Meer info
29 april Aansprakelijkheid van bestuurders en leidinggevenden 09u00 - 12u00 Meer info
30 april De verschillende financieringsvormen opgesomd 09u00 - 17u00 Meer info
6 mei Waardebepaling en financiering van je onderneming 09u00 - 17u00 Meer info
13 mei Cash- en werkkapitaalbeheer 09u00 - 12u00 Meer info
14 mei Eigenaars-Ondernemers en personeelsbeleid in de arbeidsmarkt 4.0 09u00 - 16u00 Meer info
28 mei Groeien door overname 09u30 - 12u30 Meer info
3 juni Onroerend goed financiering via 2de pijler 09u00 - 11u00 Meer info
5 juni De aandeelhoudersovereenkomst anno 2020 09u00-12u00 Meer info
11 juni Onroerende goederen in een vennootschap 09u00 - 12u00 Meer info

Family business - we are family

18 februari Als familiebedrijf kiezen voor een externe CEO of externe manager - Locatie: Noordlink Lommel 09u00 - 12u00 Meer info
21 februari De kracht van het Familiecharter 09u00 - 12u00 Meer info
3 maart Familiale holding: Financiële en fiscale constructies 09u00 - 12u00 Meer info
24 maart Marketing op maat van jouw familiebedrijf 09u00 - 12u00 Meer info
23 april Als familiebedrijf kiezen voor een externe CEO of externe manager - Locatie: Voka Hasselt 09u00 - 12u00 Meer info
26 mei Overzicht van de familiale opvolging 09u00 - 12u00 Meer info
12 juni Communicatie in het familiebedrijf 09u30 - 12u30 Meer info

Finance - verruim je financiële blik


3 maart
3 maart
10 maart
10 maart
Pick&Choose Debiteurenbeheer
  - Effectief debiteurenbeheer in de praktijk
  - Omgaan met klanten in nood
  - Telefonisch debiteurenbeheer
  - Het schrijven van rappelbrieven: passé of net heel trendy?

09u00 - 12u00
13u00 - 16u30
09u00 - 12u00
13u00 - 16u30

Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
5 maart Balanslezen voor niet-ingewijden - Locatie: Corda Campus 09u00 - 17u00 Meer info
12 mei Investeringsevaluatie en haalbaarheidsstudies - Locatie: Corda Campus 09u00 - 17u00 Meer info
4 juni
18 juni
Financieel management voor de niet-financiële medewerker 09u00 - 17u00 Meer info
16 juni Balanslezen voor niet-ingewijden - Locatie: Noordlink 09u00 - 17u00 Meer info

HRM - mensen voor mensen

20 januari Sociaaljuridische actualiteiten 09u00 - 11u00 Meer info

6 februari
11 februari
13 februari
Update personeelszaken
- Locatie Hasselt (Voka)
- Locatie Lommel (Noordlink)
- Locatie Genk (Thor Central)

09u00 - 11u00
09u00 - 11u00
09u00 - 11u00
Meer info
Meer info
Meer info
Meer info
24 maart Sociale inspectie - Locatie: Noordlink 09u00 - 12u00 Meer info

31 maart
21 april
12 mei
Pick&Choose Creativiteit bij het verlonen
  - Over representatievergoedingen en andere forfaitaire onkostenvergoedingen
  - Over bonussen en optimalisatiemogelijkheden
  - Over flexibel verlonen en mobiliteit

09u00-11u00
09u00-11u00
09u00-11u00

Meer info
Meer info
Meer info
21 april Tijd voor een positief verzuimbeleid 09u00-12u00 Meer info
28 april De kracht van verschillen tussen medewerkers 09u00 - 12u00 Meer info
5 mei Kick the dino's alive! 13u00 - 16u00 Meer info
19 mei Rekruteren via sociale media 09u00 - 12u00 Meer info
28 mei Thuiswerk implementeren in de organisatie 13u00 - 16u00 Meer info
29 mei
19 juni
Fluitend naar het werk 09u00 - 17u00
13u00 - 16u30
Meer info
16 juni Alle HR-policies op een rij 09u00 - 12u00 Meer info

Innovatie - zoom in op morgen

21 februari De 17 duurzaamheidsdoelstellingen op maat van de KMO 09u00 - 12u00 Meer info
4 maart Vermarkten van innovatieve producten door growth marketing 09u00 - 12u00 Meer info
5 maart E-commerce, geen kost maar opbrengst 13u00 - 16u00 Meer info
6 maart Supply Chain optimalisatie: Slimmer van order tot return 10u00 - 12u00 Meer info
9 maart HR from tech to solutions 14u00 - 16u00 Meer info
11 maart De onlosmakelijke band tussen Innovatie en Intellectuele Eigendom 14u00 - 16u00 Meer info
18 maart
27 maart
Mijn Data Analytics Roadmap 09u00 - 16u00 Meer info
19 maart Robotic Process Automation in Finance 13u00 - 16u00 Meer info
25 maart Internet of Things in de praktijk 13u00 - 16u00 Meer info
30 maart Gestructureerd brainstormen met snel resultaat 13u00 - 16u00 Meer info
1 april Efficiënt, intern innoveren 09u00 - 12u00 Meer info
22 april Innovatie en risicobeheersing 09u00 - 12u00 Meer info
23 april Digitale werkinstructies op maat van de operator 14u00 - 16u00 Meer info
27 april Service Design 09u00 - 16u00 Meer info
5 mei Business Model Innovatie 09u00 - 16u00 Meer info
12 mei Hoe ontwikkel ik een cyber defense strategie op maat van mijn organisatie? 13u00 - 16u00 Meer info
15 mei Innoveren in je bedrijf met je team 09u00 - 17u00 Meer info
28 mei Hoe draagt ERP bij tot het succes jouw onderneming? 13u00 - 16u00 Meer info
4 juni Customer Journey Mapping 14u00 - 17u00 Meer info

Internationaal ondernemen - kijk over de grenzen

3 februari De nieuwe incoterms 2020 en de impact op btw en douane met praktische oefeningen 10u00 - 16u00 Meer info
13 februari Internationale fiscale recht - basisbeginselen 13u00 - 16u30 Meer info
17 februari Transport: aansprakelijkheid en documenten 13u00 - 16u30 Meer info
17 februari Internationaal debiteurenbeheer 09u00 - 12u30 Meer info
19 februari De Duitse verpakkingswet 2019 09u00 - 12u00 Meer info
20 februari Inspectie en controle bij internationale handel 09u00 - 11u30 Meer info
11 maart Brexit: hoe moet het nu verder? 13u00 - 16u00 Meer info
12 maart Exportstructuren toegelicht: joint venture, reselling, franchising, agentuur, licensing, ... 09u00 - 12u00 Meer info
18 maart Leiding geven op afstand 09u00 - 16u30 Meer info
23 maart Fusies en overnames in een internationale context 09u00 - 17u00 Meer info
1 april Internationale marketing & lead generation 13u30 - 16u30 Meer info
21 april Is jouw voedingsetiket in orde voor de nationale en internationale markt? 09u00 - 12u30 Meer info

27 april
27 april
4 mei
4 mei
15 mei
15 mei
Pick&Choose Customs Academy
  - Inleiding douanewetgeving en algemene begrippen
  - Douaneregelingen
  - Douanenomenclatuur
  - Oorsprong van goederen en vereiste documenten
  - Douaneaangiften en faciliteringen
  - Btw en goederenbeweging

09u30 - 12u30
13u30 - 16u30
09u30 - 12u30
13u30 - 16u30
09u30 - 12u30
13u30 - 16u30

Meer info
 
28 april Bewijs van btw-vrijstelling: laat je niet verrassen! 09u00 - 11u30 Meer info
28 april De (digitale) CMR-vrachtbrief 13u00 - 16u00 Meer info
7 mei Documenten van A tot Z 09u00 - 17u00 Meer info
12 mei Transfer pricing 13u00 - 16u30 Meer info
2 juni Digichambers en hoe werken met co's 09u00 - 12u00 Meer info
8 juni Transfer pricing 13u00-16u30 Meer info

9 juni

E-commerce in internationale context 09u00 - 16u00 Meer info
10 juni Fusies en overnames 09u00-17u00 Meer info
2 juli Leiding geven op afstand 09u00-16u30 Meer info
7 juli Documenten van A tot Z 09u00-17u00 Meer info

Leadership - leren leiden

5 februari
12 februari
19 februari
The 7 habits of highly effective people 09u00 - 17u00 Meer info
24 maart Output management 09u00 - 16u30 Meer info
27 maart Onderhandelingstechnieken 09u00 - 17u00 Meer info
20 april Intervisie, het georganiseerde gesprek 13u00 - 16u30 Meer info
23 april Ben jij de volgende 'Learning Ambassador'? 09u00 - 16u30 Meer info
24 april Slechtnieuwsgesprekken 09u00 - 12u30 Meer info
27 mei Onderhandelingstechnieken - Locatie: Noordlink 09u00 - 17u00 Meer info

Marketing & sales - spring eruit

19 maart Commerciële intelligentie 09u00 - 16u30 Meer info
21 april Geef een speech die bijblijft 13u30 - 16u30 Meer info
30 april Hoe geraakt mijn bedrijf op de voorpagina? 13u30 - 16u30 Meer info
7 mei Binnenkijken in het hoofd van de inkoper 09u00 - 12u30 Meer info
8 mei Doelgericht netwerken 09u00 - 12u00 Meer info
8 mei Telefonisch prospecteren 13u30 - 16u30 Meer info
26 mei Branding vs Marketing voor de KMO 09u00 - 16u30 Meer info
28 mei Copywriting: Cut the crap 09u00 - 12u00 Meer info
2 juni Video maken met je smartphone 09u00 - 17u00 Meer info
16 juni Omgaan met klachten 09u00 - 12u00 Meer info

Milieuactualiteiten - van omgeving tot veiligheid

  Reeks milieuactualiteiten 2020   Meer info
22 januari CO2, Carbon Footprint en beheer van energie 08u00 - 11u00 Meer info
12 februari Update milieuwetgeving / Ervaringen met de omgevingsvergunning 08u00 - 11u00 Meer info
11 maart Stook- en koelinstallaties: Beheer en verplichtingen 08u00 - 11u00 Meer info
22 april Duurzaam ondernemen 08u00 - 11u00 Meer info
13 mei Waterbeheer: Legionella en droogte 08u00 - 11u00 Meer info
17 juni Bedrijfsbezoek H.Essers - Sloopopvolgingsplan en opslag gevaarlijke goederen 08u00 - 11u00 Meer info
16 september Afvalbeheer 08u00 - 11u00 Meer info
14 oktober Milieubeheer en ISO 14001 in de praktijk 08u00 - 11u00 Meer info
18 november Rapportering en taken van de milieucoördinator 08u00 - 11u00 Meer info
16 december Verpakkingen: regelgeving en goede praktijken 08u00 - 11u00 Meer info

OndernemersUniversiteit - werken aan je zaak

15 januari
12 februari
11 maart
1 april
22 april
3 juni
OndernemersUniversiteit: Digitale marketing 13u30 - 21u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
Meer info
14 januari
11 februari
10 maart
31 maart
21 april
26 mei
OndernemersUniversiteit: Innovatie 13u30 - 21u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
Meer info
13 januari
10 februari
9 maart
30 maart
27 april
25 mei
OndernemersUniversiteit: Futureproof retail 13u30 - 21u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
17u30 - 22u00
Meer info

Persoonlijke skills - investeer in jezelf

13 februari Assertief zijn kan je leren 09u00 - 16u00 Meer info
28 april Presenteren vanuit jouw kracht 09u30 - 17u00 Meer info
28 april Probleemoplossend denken 13u30 - 17u00 Meer info
7 mei Verbindend communiceren 09u00 - 17u00 Meer info
19 mei De kracht van non-verbale communicatie 09u00 - 16u30 Meer info
19 mei
26 mei
Van medewerker tot leidinggevende 09u00-17u00 Meer info

Wetgeving & fiscaliteit - blijf up-to-date

18 februari De nieuwe autofiscaliteit en WLTP-normen 09u00 - 11u30 Meer info
19 mei GDPR anno 2020 09u00 - 11u30 Meer info
10 juni Werking OR en CPBW na de sociale verkiezingen 09u00 - 13u00 Meer info
12 juni Onderhandelen bij IT contracten 09u00 - 11u30 Meer info

Voka Update

Met regelmaat van de klok worden voor jou infosessies georganiseerd over actuele hot topics. In korte sessies kom je de nieuwste trends, wijzigingen in wetgeving of de introductie van een relevant economisch topic te weten. Ben je lid van Voka – KvK Limburg? Dan zijn de Voka Updates voor jou helemaal gratis. > Klik hier voor het volledige overzicht
 

 

Meer info volgt

   

Keer terug naar het overzicht

Ben je op zoek naar langlopende en diepgaande trajecten? Binnen ons KamerAcademie-aanbod vind je high level managementopleidingen. Deze opleidingen zijn gericht op een breed publiek, gaande van young potentials tot ondernemers met jarenlange ervaring.
Tijdens deze langlopende trajecten kiezen we ervoor om residentieel te werken, zodat jij je volledige focus kan behouden op het programma. Met een beperkte groep van gemotiveerde kandidaten gaan we hands-on aan de slag rond jouw leiderschap en/of organisatieontwikkeling en -strategie. En dat in een vertrouwd kader.
Niet alleen heb je achteraf een nieuwe blik op de theoretische kennis, maar ook ben je voortaan in bezit van verruimde professionele en persoonlijke relaties.

Generation Y

Investeer in jezelf of de young pontential binnen jouw organisatie en maak je bedrijf klaar voor de toekomst!

Generation Y is een groeitraject op maat van (toekomstige) managers en (toekomstige) eigenaars-ondernemers. Het programma daagt je uit om jezelf in vraag te stellen, de dynamieken binnen de organisatie onder de loep te nemen en de strategie van je organisatie verder uit te bouwen. Concreet: 3 keer 3 dagen als deel van een beperkte groep van young potentials met een gedeelde passie voor leidinggeven.

Meer info > klik hier

MBA Highlights

Ben je als bedrijf op zoek hoe op een duurzame wijze te groeien en succesvol te zijn? En wil je bovendien je managementvaardigheden bijschaven?

Al voor het 9e jaar op rij organiseert Voka – KvK Limburg – in samenwerking met Solvay Brussels School of Economics and Management het managementprogramma MBA Highlights. De meest relevante topics worden in dit traject uit een full MBA geplukt, zodat jij als ondernemer of manager er onmiddellijk mee aan de slag kan. Word als het ware uit je bedrijf getrokken en krijg zo een volledige helikopterview. Dankzij dit point of view krijg je zicht op wat er beter kan.

Meer info > klik hier

MBA Highlights Advanced

Na het succes van MBA Highlights lanceert Voka - KvK Limburg met trots MBA Highlights Advanced. Exclusief voor MBA Highlights Alumni.

Inhoudelijk hebben we, in samenwerking met Solvay Brussels School of Economics and Management, Manet Management in Motion en 4D-organisatieontwikkeling, een sterk aanvullend programma uitgewerkt. De academisch onderbouwde thema’s zorgen ervoor dat je met de aangebrachte kennis in een aantal additionele domeinen daadwerkelijk aan de slag kan. Om de werkdruk dragelijk te houden, beslisten we om in dit vervolgprogramma geen groepscase op te nemen. Daarbij willen we af en toe onze vertrouwde locatie van La Butte aux Bois verlaten. Naast een weekend op de banken van Solvay in Brussel, overschrijden we ook de landsgrenzen. Hiervoor gaan we een weekend naar de gerenommeerde London School of Economics, waar Professor De Grauwe zal doceren.

Meer info > klik hier

Real Leaders

Wil jij stilstaan bij jouw leiderschapspositie en wil je je onderneming laten evolueren op een bewuste en waardengedreven manier?

In onszelf zit de sleutel tot succes en groei. Voor de ontwikkeling van een bedrijf is de evenredige ontwikkeling van de CEO onmisbaar. Met het uniek en op maat gemaakte leiderschapsprogramma Real Leaders staat de KamerAcademie – samen met James Bampfield van Quinx – stil bij de ontwikkeling van Limburgse bedrijfsleiders zodat zij meer authentieke en impactvolle leiders worden. Onderga een diepgaande zoektocht waardoor je daadkrachtiger in het leven staat!

Meer info > klik hier

Keer terug naar het overzicht

banner in company

Niet gevonden wat je zocht? Of hebben meerdere personen binnen jouw bedrijf dezelfde opleiding nodig? Zoek je begeleiding bij het uitwerken van nieuwe projecten, strategieën of talenten – en liefst bedrijfsintern?
Dan zijn er de In Company-opleidingen: “De academie op jouw werkvloer

  • Opleidingen op maat voor en in jouw bedrijf
  • Ons advies en ondersteuning
  • Mogelijkheid tot gebruik van KMO-portefeuille

In tegenstelling tot ons open opleidingsaanbod – waar eenzelfde opleiding openstaat voor deelnemers van verschillende bedrijven – organiseren we In Company-opleidingen specifiek voor verscheidene van jouw medewerkers. Bij de opmaak van het programma kijken we in ons netwerk van trainers wie de juiste expertise heeft voor jouw opleidingsvraagstuk.

 

We luisteren graag naar jouw noden om geheel vrijblijvend een voorstel op maat van jouw bedrijf uit te werken. Van 1 tot 100 deelnemers!

 

Daarnaast onderzoeken we samen welke trainer past binnen jouw bedrijfscultuur en jouw verwachtingen. En als kers op de taart: jij hoeft je niks aan te trekken van alle administratieve rompslomp. Dat doet Voka – KvK Limburg voor jou!

Bovendien is een In Company-opleiding uiterst geschikt wanneer je begeleiding zoekt bij het uitwerken van nieuwe projecten, strategieën of talenten.

 

Wist je dat … Voka – KvK Limburg in 2018 een totaal van 25 in company opleidingen organiseerde? En dat dit cijfer in 2019 verdubbelde tot 50?

 

> Neem vrijblijvend contact op met Michèle Martens voor meer info (+32 11 56 02 51)

Algemene voorwaarden

  1. Alle prijzen zijn exclusief btw.

  2. 100% van de deelnameprijs is verschuldigd als de annulering op minder dan 14  kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk (per e-mail) gebeuren. Een vervanger mag steeds je plaats innemen.
  3. Indien je beroep doet op de KMO-portefeuille, dien je wel nog btw op het volledige bedrag te betalen. Ons erkenningsnummer is: DV.O105507. Bespaar een aanzienlijk deel op je deelnameprijs met de KMO-portefeuille. Dien jouw aanvraag ten laatste 14 kalenderdagen na de start van de opleiding in. Opgelet: Bedrijf inschrijving = bedrijf factuur = bedrijf aanvraag KMO-portefeuille.
    Meer info op www.voka.be/kmo-portefeuille. Ga naar het stappenplan voor de aanvraagprocedure. Registreer jezelf of vraag jouw subsidie aan via www.kmo-portefeuille.be 

Mensura KMO port Proximus

Niet gevonden wat je zocht?

Stel je vraag via kameracademie.limburg@voka.be
of vind per opleiding de juiste contactpersoon

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo