Skip to main content
  • Brenda Boons 25 jaar in dienst

Brenda Boons 25 jaar in dienst

Brenda Boons 25 jaar in dienst

Brenda Boons, directeur Back-Office bij Voka - Kamer van Koophandel Kempen-Mechelen is 25 jaar in dienst. Zij begon ooit als administratieve medewerker in een Kamer van Koophandel met twee medewerkers. Intussen groeide ze door naar een leidinggevende functie in een fusiekamer met vijftig medewerkers.

Kan je jezelf even aan de collega’s voorstellen, Brenda? 

Sinds 1997 ben ik werkzaam bij Voka, dus dit jaar vier ik mijn zilveren jubileum. Destijds als jonge twintiger begonnen als administratieve duizendpoot en door de jaren heen doorgegroeid naar een leidinggevende functie. Ondertussen ben ik -als directeur Back-Office- verantwoordelijk voor een team van een 15-tal collega’s en staan wij in voor de volledige logistieke en administratieve ondersteuning van onze Kamer. Daaronder valt ook kwaliteitszorg, het exportloket en de organisatie van onze events. Op familiaal vlak ben ik getrouwd met Peter en hebben wij twee kinderen Julie (26) en Nicolas (22). Wij hebben een Golden Retriever ‘Nestor’ en iedere ochtend ga ik met hem wandelen. Op zaterdagochtend kan je me in de fitness vinden en als het weer het toelaat, trekken we er graag op uit met de Vespa.

Hoe ziet een typische werkdag eruit? 

Het klinkt misschien cliché maar een typische werkdag bij Voka bestaat niet. Dat maakt het natuurlijk wel enorm boeiend en afwisselend. Al moet ik eerlijk toegeven dat wij wel een vergadercultuur hebben: ‘Een dag niet vergaderd, is een dag niet geleefd’.

Heb je op 25 jaar Kamer van Koophandel veel zien veranderen? 

Enorm, toen ik 25 jaar geleden bij de Kamer startte, waren we met twee medewerkers, nu met vijftig. De accreditatie als Kamer van Koophandel was een eerste mijlpaal naar verdere professionalisering van onze Kamer. Dit is later versterkt door de Voka alliantie waardoor de uitbouw van ons netwerk en dienstverlening in een stroomversnelling is gekomen. In 2018 zijn we dan gefusioneerd tot Mechelen-Kempen en zijn we op korte tijd uitgegroeid tot de Kamer die we nu zijn met vijftig medewerkers. Ik ben enorm blij dat ik de kans heb gekregen om mee te mogen bouwen aan de organisatie die we nu zijn. 

Wat is het moment in je loopbaan dat je het meest is bijgebleven? 

In al die jaren zijn er natuurlijk heel veel mooie momenten en boeiende ervaringen geweest. Op professioneel vlak kunnen we uiteraard niet naast de fusie kijken. Een fusie brengt heel wat met zich mee, maar uiteindelijk zijn we er als Kamer veerkrachtiger en sterker uitgekomen en kunnen we onze leden nu nog beter servicen. Samen zijn wij Voka! Op persoonlijk vlak grijpt erkenning en waardering die ik krijg van mijn team me steeds aan en daarom zal ik nooit vergeten dat zij plots onverwacht met z’n allen aan mijn bureau stonden met twee enorme grote bloempotten met hortensia’s erin. Dat is hartverwarmend.

Welke tip geef je mee aan collega’s die net bij Voka zijn beginnen werken? 

Voka is een unieke werkomgeving. Ons werkterrein gaat heel breed, zowel inhoudelijk als qua netwerk. Ik zou nieuwe collega’s vooral willen aanraden om dit te gebruiken om zichzelf steeds verder te blijven ontplooien en ontwikkelen. Levenslang leren zit immers in ons DNA. Je wordt er niet alleen als mens sterker en breeddenkend door, ook onze leden komt dit uiteraard ten goede! 

Brenda Boons