Workshop Verbindend communiceren met klanten en collega's

15/01/2019

Leer de behoeften van je gesprekspartner beter inschatten, om zo jouw communicatie met iederéén te versterken.

Boodschappen op een krachtige en efficiënte manier brengen zodat klanten, collega’s, leidinggevenden… kunnen horen wat je te zeggen hebt én zin hebben om rekening te houden met je boodschap.

Tijdens de workshop gaan we in op “lastige situaties” met “uitdagende” persoonlijkheden. We oefenen nieuwe manieren van effectieve communicatie in. Als “instrument” gebruiken we het Insights Discovery© model dat mensen inzicht verschaft in de eigen gedragsvoorkeuren en die van de gesprekspartner.

Wat win je erbij?
Verbindende communicatie helpt medewerkers in het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s, leidinggevenden. Door rekening te houden met de behoeften van de klant, met de eigen behoeften én met de behoeften op organisatieniveau creëert de medewerker een positief werkklimaat.

Collega’s kunnen op een respectvolle manier met elkaar praten én luisteren op een manier dat de andere zich begrepen voelt. De ultieme customer experience, begint bij een tevreden medewerker!

Doelgroep
Iedereen

Wat bereik je tijdens en na een opleiding "Verbindende Communicatie"?

  • Een open en directe communicatie tussen medewerkers, klanten en andere betrokkenen in de werksituatie.
  • Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.
  • Nieuwe luistervaardigheden bij medewerkers: ze zijn in staat om op zo’n manier naar klanten te luisteren dat die zelf beter begrijpen wat ze voelen, willen en denken.
  • Een gevoelige stijging van de kwaliteit van werken in de organisatie. Dankzij een waardevolle communicatie tussen alle betrokkenen verloopt het werk efficiënter én aangenamer.

Programma

  • Hoe zien anderen mij? Kan ik de manier waarop ik overkom, beïnvloeden?
  • De verschillende persoonlijkheidsvoorkeuren van mensen (in 4 kleuren): wie is uw “tegengestelde” en hoe kan u toch verbinding maken met hem/haar?
  • Uw sterktes en ontwikkelpunten op vlak van communicatie
  • Introversie versus extraversie
  • Luisteren als krachtig communicatiemiddel
  • Op een constructieve manier omgaan met kritiek of oordelen van anderen.
  • Feedback geven om de relatie te verbeteren
  • Persoonlijk leiderschap en werkgeluk

Jouw expert
Ilse Vantilborgh - Ariadne.  Ilse heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. Als gewezen bankdirecteur kan ze zich beroepen op een commerciële ingesteldheid. Haar vaardigheden in NLP-technieken combineert ze met een ruime didactische bekwaamheid.