Workshop Nieuwe klanten vinden via LinkedIn

23/11/2017

Wat kan je nu echt met deze sociale netwerksite?

Inhoud
• Waarom vragen zoveel mensen zich af wat ze met LinkedIn kunnen?
• Wat is LinkedIn (en wat niet)?
• Hoe kan LinkedIn je helpen, en wat mag je wel en niet verwachten van LinkedIn?
• LinkedIn Strategy Matrix© voor Organisaties: kort overzicht
• Drie fundamentele principes van (online) netwerken; zonder deze geen resultaten met LinkedIn.
Basis
• Basisstrategie om succesvol te zijn dankzij LinkedIn (bv. nieuwe klanten vinden, maar ook medewerkers, leveranciers, partners, investeerders of experts of een nieuwe baan)
• Welke tools zijn er buiten LinkedIn, om meer introducties te krijgen bij prospecten?
Persoonlijk LinkedIn Profiel
• LinkedIn Profiel Matrix©: kort overzicht
• Waarom het belangrijk is dat elke medewerker een aantrekkelijk profiel heeft?
• 15 briljante tips om een aantrekkelijk persoonlijk profiel te maken om zo je company en personal branding te versterken en je zichtbaarheid te vergroten.
Uitbouwen van je netwerk
• Hoe (snel) een basisnetwerk opbouwen op LinkedIn?
• Hoe je netwerk snel, effectief en efficiënt uit te breiden met de juiste professionele contacten?
• Hoe omgaan met het sturen/ontvangen van uitnodigingen?
Passieve strategieën
• Wat zijn ‘company profiles’ en hoe ze in je voordeel gebruiken om producten en diensten meer aandacht te geven?
• Hoe van je persoonlijk LinkedIn profiel een lead generation tool maken om meer klanten aan te trekken.
• Hoe van het company LinkedIn profiel een lead generation tool maken om meer klanten aan te trekken.
Actieve strategieën
• Status Updates op LinkedIn: wat en door wie?
• Vijf manieren om de juiste Groups te vinden
Proactieve strategieën
• Tien manieren om via LinkedIn nieuwe klanten te vinden

Doelgroep
Ondernemers, verkopers, salesmanagers, accountmanagers, business developers; kortom iedereen binnen uw onderneming die betrokken is bij de commerciële activiteiten.

Jouw trainer
Veronique De Prycker - The House of Leadership