Skip to main content
China

Win in China: Business Models & China Entry Strategies

Met meer dan 1,3 miljard inwoners is China als tweede grootste economie ter wereld bijna niet meer weg te denken als hoeksteen van uw internationale strategie. In een verschroeiend tempo maakt het land ook voortdurend grote veranderingen door, bijblijven is dus de boodschap. Wat is de huidige stand van zaken? Waar liggen er interessante opportuniteiten voor Europese bedrijven? En hoe kraakt u nu best de code om toegang te krijgen tot de Chinese markt? In dit seminarie – een samenwerking met de Vlaams-Chinese Kamer van Koophandel en waarvoor we te gast zijn bij Barco in Kortrijk – bieden wij u alle antwoorden.

Gezien de constante veranderingen van het ecosysteem is uw China-strategie van pakweg 2015 hoogstwaarschijnlijk niet meer de juiste anno 2019. Aan de hand van dit seminarie helpen wij u om uw strategie weer helemaal op punt te zetten. Wij helpen u het bos door te bomen te zien als het aankomt op businessmodellen en ‘market entry strategies’ die succesvol zijn voor de Chinese markt.

In dit praktisch seminarie komen er heel wat cases aan bod – zowel van bedrijven die succesvol zijn geweest als van bedrijven die gefaald hebben op de Chinese markt – die u zullen helpen uw strategie te optimaliseren. We gaan in op topics als strategieplanning, productdesign en marktpositionering. Afsluiten doen we met een praktijkcase van Barco.

Inschrijven voor dit seminarie kan via deze link. Voor meer info kunt u contact opnemen met Tom Vermeersch.

Inhoud 

  • Vier redenen waarom bedrijven falen in China.
  • Tips over hoe u de fouten die gemaakt werden door gefaalde bedrijven kan vermijden.
  • Vier populaire en succesvolle businessmodellen voor de Chinese markt.
  • Acht succesvolle strategieën om de Chinese markt te betreden.
  • Meer dan tien concrete bedrijfscases, waaronder die van Barco.
  • Twee praktische oefeningen en ervaringsuitwisseling met de andere deelnemers

Programma 

  • 12.00 uur: Ontvangst met broodjeslunch
  • 12.30 uur: Verwelkoming door Gwenn Sonck, Executive Director Vlaams-Chinese Kamer van Koophandel
  • 12.45 uur: Keynote ‘Win in China: Business Models & China Entry Strategies’ door Dhr. Bo Ji, Chief Representative of Europe & Assistant Dean of Global Executive Education bij de Cheung Kong Graduate School of Business (CKGSB)
  • 16.00 uur: Praktijkcase ‘Experience of Barco in China’ door Nicolas Vanden Abeele - Senior Vice President - GM Entertainment
  • 17.00 uur: Voorzien einde

Doelgroep

Zaakvoerders, eigenaars en CEO’s van bedrijven die hun exportstrategie voor China willen finetunen of ontwikkelen.

Gastspreker

Gastspreker is Dhr. Bo Ji, Chief Representative of Europe & Assistant Dean of Global Executive Education bij de Cheung Kong Graduate School of Business (CKGSB). Dhr. Bo Ji was op senior executive level aan de slag bij Fortune 500 bedrijven zoals Monsanto, Cargill, Pfizer en Mars.

In samenwerking met

FCCC     CKGSB     barco

Adres

Barco
Beneluxpark 21
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 190 euro
  • Niet-leden: 290 euro
  • Ambassadors: gratis

Broodjeslunch, dranken en syllabus zijn inbegrepen in de prijs.

Maak gebruik van de kmo-portefeuille!

kmo

Erkenningsnummer Voka voor opleidingen:  DV.O104126

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
DHL
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx