Voorbij het schouderklopje en de snedige opmerking: constructief feedback geven

14/01/2019

Feedback is een onmisbaar onderdeel van leidinggeven en samenwerken binnen een bedrijf. Door constructieve feedback te geven en door open te staan voor feedback, zorgen organisaties dat er een dialoog en een sfeer ontstaat waarin mensen efficiënter samenwerken en groeien. We stellen echter vast dat heel vaak feedback geven wordt uitgesteld of dat mensen hevig reageren op goed bedoelde feedback. Evaluatiegesprekken vormen een sterk formeel instrument om de feedback te stroomlijnen. Sommige organisaties kiezen echter voor een cultuur van permanente feedback. In deze opleiding gaan we aan de slag om de voor- en nadelen van beide systemen te bespreken en reiken we talrijke tips en trics aan om op een constructieve, toekomstgerichte manier feedback te geven en ontvangen. 

Programma

  • Het praktische hoe, wat en waarom van feedbackgesprekken
  • Van klagen en zagen naar een feedbackcultuur
  • Hoe breng ik de dialoog op gang
  • Assertiviteit
  • De kracht van positieve feedback
  • Constructief verbeterfeedback geven
  • Omgaan met hevige reacties

Trainer

Pim Vandijck is trainer en zaakvoerder van d-Comma. Hij heeft ruime ervaring op gebied van motivatie, samenwerking en leeroplossingen. Centraal staat een uniek concept waarbij het borgen van resultaten voorop staat.

Doelgroep

Leidinggevenden en medewerkers die op een efficiënte en constructieve manier feedback willen geven en kunnen ontvangen.

Meer info?

margot.vandermeulen@voka.be of 0499/ 23 48 54