Verkopen zonder korting

25/04/2019

Verkoop je diensten en producten aan jouw prijs!

Vandaag lijken steeds meer en meer producten en diensten op elkaar en is de klant steeds beter geïnformeerd omdat hij gemakkelijker toegang heeft tot informatie. Bovendien is de concurrentie scherp.

En toch is een prijsverlaging in een onderhandeling niet de enige oplossing om het order binnen te halen! Sterke verkopers krijgen de prijs die ze vragen, zonder korting toe te staan.


Programma
Dit seminarie zal je tonen dat er meer redenen zijn om de prijs niet aan te passen dan wel. Je krijgt bovendien concrete tips en inzichten die jou helpen in de toekomst een 'betere' prijs te verkrijgen en toch het order binnen te halen.

  • Wat zijn de redenen om de prijs niet aan te passen?
  • Wat bepaalt de prijsperceptie van de klant?
  • Waarom helpt het verlagen van de prijs niet om het order binnen te halen?
  • Wanneer maakt je jouw prijs kenbaar in een verkoopproces en hoe doe je dat?
  • Hoe kan je de prijsperceptie van de klant beïnvloeden?
  • Hoe sluit je een verkoopsgesprek af zonder prijstoegeving?
  • Hoe vermijd je de vraag naar korting?
  • Hoe ga je om met de vraag naar korting?
  • En als je dan toch een prijsaanpassing doet, hoe zorg je ervoor dat je dan ook het order binnenhaalt?


Doelgroep
Bedrijfsleiders, commercieel directeurs, salesmanagers en verkopers, ...


Docent
Tom Hamers, Inventi
 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

 

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Tags