Verbindend communiceren

11/12/2018

Leer je eigen communicatiestijl - én die van anderen - kennen. Niets is nog wat het lijkt.

Verbindende communicatie helpt medewerkers bij het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s en leidinggevenden. We leren boodschappen op een krachtige en efficiënte manier brengen zodat gesprekspartners kunnen horen wat je te zeggen hebt én zin hebben om rekening te houden met je boodschap. Op die manier wordt een positief werkklimaat gecreëerd.

Deze workshop focust op verbindende communicatie en legt minder de nadruk op klantgerichtheid.


Doelgroep en voorkennis
Zowel medewerkers als leidinggevenden. Geen voorkennis vereist.


Programma

  • Hoe zien anderen mij? Kan ik de manier waarop ik overkom beïnvloeden?
  • De verschillende persoonlijkheidsvoorkeuren van mensen (in 4 kleuren): wie is jouw “tegengestelde” en hoe kan je toch verbinding maken met hem/haar?
  • Jouw sterktes en ontwikkelpunten op vlak van communicatie
  • Introversie versus extraversie
  • Luisteren als krachtig communicatiemiddel
  • Op een constructieve manier omgaan met kritiek of oordelen van anderen
  • Feedback geven om de relatie te verbeteren
  • Persoonlijk leiderschap en werkgeluk


Innovatieve karakter van de opleiding?
Steeds vaker focussen organisaties op Werkgeluk. Return on Investment wordt Return on Happiness, want een gelukkige medewerker is productief, creatief en loyaal. Geen wonder dat in de doelstellingen 2020 steevast ROH wordt vastgeklikt. Het brengt gewoon meer op om het zo te doen… en dat is altijd al een sterk argument gebleken.


Didactische aanpak
Tijdens de workshop gaan we in op “lastige situaties” met “uitdagende” persoonlijkheden. We oefenen nieuwe manieren van effectieve communicatie in. Als “instrument” gebruiken we het Insights Discovery© model dat mensen inzicht verschaft in de eigen gedragsvoorkeuren en die van de gesprekspartner.


Docent
Ilse Vantilborgh is vanuit haar dagelijkse praktijk als trainer bij ARIADNE Consultancy. steeds op zoek naar kwalitatieve communicatie, dit zowel in commerciële als in niet-zakelijke omgevingen. In haar loopbaan heeft ze op succesvolle wijze het bedrijfsleven weten te combineren met het lesgeven. Haar ervaring als filiaaldirecteur bij BACOB  is haar uitgangspunt geweest voor het streven naar meer klantgerichte communicatietechnieken, zowel schriftelijk als mondeling. Dit geeft ze vorm in haar trainingen rond verbindend communiceren, agressie counteren en klantgericht e-mailen. Ook maakt ze gebruik van haar kennis van neurocognitivisme  en haar expertise in Insights Discovery® om (persoonlijk-) leiderschapstrajecten te coachen. Voor haar trainingen kan ze putten uit een ruime didactische ervaring, die nauw aansluit op haar expertise in Nederlandse en Engelse communicatie.

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Tags