Deze opleiding geeft een introductie in TikTok en de voordelen die dit nieuwe kanaal biedt voor bedrijven. Het doel van de TikTok Academy is het leren opnemen van dit nieuwe kanaal in de marketingstrategie van KMO’s & zelfstandigen. De focus ligt op de praktijk: leren hoe je TikTok effectief kan gebruiken om je online aanwezigheid te laten groeien.
“In het continu veranderende social media landschap is het belangrijk om snel te schakelen naar de juiste kanalen, nu is het moment om jouw bedrijf als pionier te profileren en in te zetten op TikTok.”
Praktische informatie
Deel 1: TikTok en Instagram reels basics training
• TikTok en IG in cijfers
• TikTok 101: een rondleiding in de app + welke content werkt op TikTok?
• Verschil TikTok en Instagram algoritme
• Captions en hashtags anno 2023
• Intro TikTok ads welke formats? En wanneer gebruik ik welk formaat?
Deel 2: Aan de slag met high performing Reels en TikToks
• Hoe maak ik een TikTok in de app?
• Hoe recycleer ik content? + rondleiding in de must-have video-bewerkings apps
• Transities filmen doe je zo
• Korte tour doorheen de TikTok business manager
Iedereen die een bedrijf of een (marketing/communicatie) functie binnen een bedrijf heeft en graag wil inzetten op TikTok: bedrijfseigenaren, zelfstandigen, (digital) marketeers, …
We starten met de basics in deze opleiding, er is dus geen voorkennis van TikTok vereist. Er zal een volledige walkthrough gedaan worden door TikTok app en de bijhorende bewerkingsapps. Het downloaden van de app en aanmaken van een account is wel nodig voor de opleiding.
Yana Scheymans, digital marketeer & social media wizard @Groeimakers helpt bedrijven om hun socials naar een hoger niveau te tillen. Als 22 jarige, echte GenZ’er, staat deze digital native klaar om jouw bedrijf in de soms ruige vaarwateren der sociale media platformen te navigeren en om van een ruw idee een afgewerkte TikTok video te maken.
Geen idee is te wild, brainstormen over content of sparren over welke content je waar het beste post? Dat doet ze met alle plezier! Of weet je misschien niet waar te beginnen? Ook dan staat deze creatieve marketeer voor je klaar met input à volonté.
Gekenmerkt door haar persoonlijke aanpak en expertise op vlak van de nieuwe sociale media kanalen toont ze je graag hoe je deze kanalen opneemt in je contentplanning zonder dat je dit meteen moet uitbesteden aan een externe partner.