Op 20 september nodigen we sales en marketing professionals uit voor de eerste editie van Voka's Smarketing Event. Laat je inspireren, ga op zoek naar dé perfecte synergie tussen beide teams en verbeter jouw eigen skills!
De optimale dynamiek tussen de sales en marketing is cruciaal binnen een bedrijf, toch loopt het vaak mis. Omgaan met verschillende doelen en verwachtingen is soms een uitdaging. Methodes en communicatiestijlen durven al eens botsen. En de weg naar een samenwerking die echt werkt voor de beide afdelingen ligt af en toe bezaaid met frustraties en misverstanden. Met - aan de ene praktische kant - de salesfocus op klant en transactie versus de strategische, planmatige kant van marketing met meer merkfocus. Dat het ook anders kan én moet, zijn we ons maar al te bewust van. Wij nemen je tijdens deze dag mee in de wereld van sales & marketing!
Programma in het kort
- 09.00 tot 09.30 uur: ontvangst met koffie en versnaperingen
- 09.30 tot 10.00 uur: introductie door Voka Oost-Vlaanderen
- 10.00 tot 11.00 uur: keynote - storytelling als businesstool
- 11.00 tot 12.00 uur: panelgesprek met In The Pocket
- 12.00 tot 13.00 uur: lunch
- 13.00 tot 14.30 uur: keuzeworkshop 1, 2 of 3
- 14.30 tot 16.00 uur: keuzeworkshop 1, 2 of 3
- 16.00 tot 17.00 uur: netwerkdrink
Praktisch
Sales en marketingmedewerkers-, -managers en -directors.
Het vertellen van verhalen is een kunst, maar wel een die ook in het bedrijfsleven een rol kan spelen. Verhalen maken content duidelijker, brengen organisaties onder de aandacht, maken een merk tastbaar. Als je weet hoe het concept te gebruiken, vormt Storytelling een haast onmisbaar instrument. Via voorbeelden en inzichten uit de praktijk maakt Guido Everaert duidelijk hoe sterk storytelling kan bijdragen aan merken en organisaties. Kernbegrippen en basistechnieken worden geïllustreerd, minder voor de hand liggende maar belangrijke aspecten komen uitvoerig aan bod.
Na de keynote gaan we in gesprek met Lore Ott, marketing manager bij In The Pocket, en haar collega Jack Dierckxsens, business development manager. We krijgen inzicht in hoe de twee afdelingen vlot samenwerken, waar de uitdagingen liggen en welke strategieën ze hebben ontwikkeld om hun samenwerking te verbeteren.
Bij inschrijving kan je kiezen uit 2 van de 3 workshops. Opgelet: het aantal personen per workshop is beperkt, snel inschrijven is dus de boodschap.
Keuzeworkshop 1 | Presentatietraining met Wim De Vilder
Tijdens deze interactieve workshop leert nieuwsanker Wim De Vilder je de basics van presenteren, brengt hij jouw presentatie skills naar een hoger niveau en toont hij hoe je jouw publiek meekrijgt in je verhaal.
Keuzeworkshop 2 | Vlotte samenwerking tussen sales & marketing met Wim Van Winghe
Wim Van Winghe toont aan waar het vaak misgaat bij de alignering tussen beide teams en geeft je concrete tips over hoe jullie efficiënt en doelgericht kunnen samenwerken.
Keuzeworkshop 3 | De kracht van klantenpsychologie met Jozefien De Feyter (VOLZET)
Tijdens haar workshop benadrukt Jozefien het ongekende belang van duurzame relaties vanaf de eerste stappen in het marketingproces, en de cruciale rol van een naadloze overgang naar sales. Ze is ervan overtuigd dat een moment van onbehagen voldoende is voor klanten om de verbinding te verbreken, waardoor het essentieel is om op elk punt in de customer journey in te zetten op persoonlijke verbinding.
250 euro
Sprekers
Maak kennis met Guido Everaert: een vooraanstaande expert in storytelling met meer dan 20 jaar ervaring in marketing en communicatie bij toonaangevende bedrijven zoals Nielsen en Ogilvy. Als auteur van 'Storytelling, verhalen maken merken', deelt Guido zijn diepgaande inzichten en passie voor het creëren van boeiende verhalen die merken versterken. Hij neemt je tijdens zijn keynote mee over het cruciale belang van storytelling.
Lore Ott is marketingmanager bij digital product studio In The Pocket. Samen met haar 3-koppig marketingteamvertaalt ze de bedrijfsstrategie naar een marketingaanpak. Jack Dierckxsens is business development manager en stuurt 5 business developers aan. De main focus van zijn team is op zoek gaan naar nieuwe klanten. In The Pocket is het perfecte voorbeeld van een onderneming waarbij sales en marketing in harmonie samenwerken. Het geknipte duo dus om veel tips en tricks van op te steken!
Wim De Vilder heeft als nieuwsanker meer dan 20 jaar ervaring heeft met presenteren voor een groot publiek. Tijdens zijn workshop geeft hij je concrete tips om jouw presentatie skills naar een hoger niveau te tillen. Klaar om te leren van een krak in het vak?
Als een van de partners binnen Minds&More weet Wim als geen ander hoe hij bedrijven kan helpen met hun commerciële uitdagingen. Met zijn meer dan 25 jaar ervaring binnen marketing, sales en bedrijfsmanagement is hij de ideale persoon om ons wegwijs te maken binnen de samenwerking tussen sales en marketing.
Jozefien De Feyter heeft, als mede-auteur van het boek "Mensen raken is klanten maken" sinds jaar en dag een passie voor sales en persoonlijke ontwikkeling. Met haar diepgaande passie voor sales en persoonlijke ontwikkeling onthult Jozefien hoe het begrijpen van de psyche van jouw klant de basis vormt voor succes in onze hypergeconnecteerde digitale wereld.
Informatie & inschrijven
Je kan inschrijven tot en met vrijdag 13 september 2024 (plaatsen zijn beperkt). Zit je nog met een concrete vraag? Contacteer ons via e-mail.