Skip to main content

Seminarie: Uw klant lezen

Dankzij waarneembaar gedrag leert u aan de buitenkant zien hoe iemand aan de binnenkant is. U leert hoe u uw boodschap en verkoopstijl aanpast aan die persoon. “A la tête du client”. Als u weet hoe uw klant en prospect als mens in elkaar zit, zal u beter kunnen overtuigen en zal u relatie met uw zakenpartner veel sterker zijn. 

Na dit seminarie zal u in staat zijn om dankzij observeerbaar gedrag (ook telefonisch, face-to-face, videocalls en zelfs per mail en via Linkedin) het profiel van uw gesprekspartner te lezen.

  • Stem, toon, de blik, lichaamstaal, handdruk, hoe belt en mailt de persoon, welke vragen stelt dit type klant, typische gedragingen van begroeting tot afscheid in het gesprek, type Linkedin profiel.
  • Wat motiveert de persoon? Welke voordelen zoekt die persoon in mijn product of dienst?
  • Welk gedrag apprecieert die persoon bij mij? 
  • Wat irriteert die persoon, de don’ts?
  • Welke argumenten werken?
  • Hoe neemt de persoon een beslissing en hoe krijg ik een “ja” bij die klant?

We baseren ons hiervoor op de bekende Disc typologie van Dr. William Marston 'Theory of emotions of normal people” met de PPA methodiek van Thomas International. Een zeer krachtig en betrouwbaar instrument om werkgedrag in te schatten van mensen, toegepast in 60 landen in 56 talen.

U zal voor elk klantencontact in staat zijn om uw aanpak inhoudelijk en vormelijk aan te passen om zo ook meer te bereiken in uw sales. U zal ook beter inzicht krijgen in uzelf als verkoper: uw verkoopsterktes, aandachtspunten en valkuilen. Hoe kom ik over bij klanten? Bij wie klikt het meer en minder gemakkelijk met mijn verkoopprofiel en wat kan ik doen om een nog sterkere match te krijgen?

Doelgroep

Iedereen die contact heeft met klanten zowel face-to-face als op afstand, zowel binnendienst als buitendienst, projectleiders, customer service, service techniekers e.a.

Spreker

Geert Delobelle is zaakvoerder van SalesAtelier en zelfstandig business consultant bij Thomas International Belux. Hij is auteur van drie boeken over sales en bestuurder van verschillende vennootschappen. Maak kennis op salesaterlier.be.
 

Voor meer info kunt u terecht bij Anouk Andries.

Contactpersonen

Melissa Bruynsteen

Member Services - Projectassistente

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Adres

Voka | Brugge (O-Forty bedrijvencentrum)
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 200 euro
  • Niet-leden: 300 euro

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Overheid, mits uw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
VZW - eATA 2021
VZW - DigiChambers 2021
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group