
Sales class - Succesvol pitchen bij elke klant
Prikkel de interesse bij iedereen die je ontmoet
Als rasechte salesprofessional probeer je – bijna reflexmatig - elk contact te maximaliseren. In het ideale geval begrijpt elke gesprekspartner welke meerwaarde jouw product of dienst hen oplevert. Maar je hebt vast al gemerkt dat je verhaal niet bij iedereen blijft hangen. Zelfs al heb je je boodschap goed voorbereid. Tijd voor een vleugje pragmatische psychologie!
Tijdens deze sales class leer je jouw kernboodschap helder en bondig te formuleren. Je krijgt handvaten aangereikt om snel te kunnen inschatten met wie je praat. Zo kan je je boodschap afstemmen betreffende inhoud en tone of voice. Op die manier werk je de klik met je
gesprekspartner effectief in de hand. En dit tijdens de cruciale eerste twee minuten.
Programma
Door middel van een interactieve presentatie, actieve cases en simulaties wordt gewerkt rond de
volgende topics:
- Essentiële elementen van een elevator pitch
- 10 seconden scan van je gesprekspartner
- Opmaken van je persoonlijke elevator pitch in 3 dynamieken
- Oefen en feedback moment
Doelgroep
Verkopers met buitendienst en verantwoordelijken die het imago van het bedrijf uitdragen.
Interesse in de andere Sales Classes? Schrijf je in voor één van de 5 classes:
- Dinsdag 20 april - Mechelen: Stop met roepen in de woestijn en haal meer uit je prospectie
- Dinsdag 15 juni - Geel: Optimaliseer je salesgesprek
- Donderdag 9 september - Mechelen: Close the deal
- Dinsdag 28 september - Geel:Close the deal
- Dinsdag 12 oktober - Geel: Maak van up- en cross-selling een koud kunstje
Jouw trainer voor deze sales class:
Ronald De Keersmaeker – Blinc Sales institute
Blinc Sales Institute traint dagdagelijks tientallen verkopers. Het team en hun methodes zijn stevig psychologisch onderbouw en respecteren ieders persoonlijke verkoopstijl.
Als bestuurslid van PSA Belgium (Professional Speakers Association) houdt Ronald zich gepassioneerd bezig met het gesproken woord. Hij traint en coacht mensen die sterker in hun schoenen willen staan wanneer ze spreken voor een groep. Zelf is hij te zien op kleine of grote podia, en soms ook digitaal. Zijn eigen topics kaderen in verkoop en management.