Sales class 1: Salesstrategie

08/10/2018

Van product selling naar consultative selling

Tijdens deze interactieve workshop onderzoekt u welke waarde u aan uw klanten levert en stippelt u een doordacht commercieel actieplan uit.

Vandaag hebben potentiële klanten direct toegang tot informatie en oplossingen. Zij bepalen zelf met wie ze aan tafel willen zitten en knappen af op irrelevante informatie.

De traditionele sales moet zich transformeren in een proactieve partner die de klant begeleidt in het maken van de juiste aankoopbeslissing. Tijdens het verkoopproces moet voortdurend gelet worden op het leveren van waarde in plaats van het pushen van een product of dienst. 

Tijdens deze workshop brengt u structureel in kaart welke waarde uw product of dienst levert aan uw klant, hoe het sales proces eruitziet en u dit optimaliseert, wie uw beste klanten zijn en in welke van uw klanten u best (tijd) investeert. Deze info dient als basis voor het opstellen van een commercieel actieplan.

Programma

  • Wat is de bedrijfsstrategie, hoe vertaalt u deze naar een salesstrategie?
  • Bepalen van de UBR’s van uw product of dienst (Unique Buying Reasons)
  • Scherp stellen van de USP’s van uw product of dienst (Unique Selling Points)
  • In kaart brengen van het sales proces
  • 80/20 regel toegepast op uw klantenportfolio 

Trainer

Jozefien De Feyter is mede-oprichter van Blinc Sales Institute. Ze bouwde heel wat ervaring op in trainingen over communicatie en klantgerichtheid. Door een bijkomende acteursopleiding is Jozefien de aangewezen persoon om cursisten van repliek tijdens rollenspelen te voorzien. 

Voor wie?

Voor zaakvoerders, business developers en medewerkers die hun verkoopvaardigheden willen optimaliseren via een praktijkgerichte salestraining. Het is mogelijk om andere medewerkers af te vaardigen per workshop. 

Informatie en inschrijvingen

Meer weten? Stuur een mailtje naar Zerline Van Acker of bel 0494 47 91 49.

 

Ontdek ook de andere sales classes