Skip to main content
Sales, marketing & communicatie

Presenteren vanuit uw kracht

Workshop: Hoe kan je jouw boodschap helder overbrengen? Wat moet je doen om jouw publiek te enthousiasmeren en tot actie aan te zetten?

Een workshop die je bewuster maakt over je rol als presentator. Vanuit het 'Speech of Cake' model leer je je boodschap krachtiger neerzetten op maakt van je publiek, vanuit de juiste mindset.
Wat is je rol als presentator? Kom je enkel een boodschap overbrengen of wil je mensen blijvend beïnvloeden? Wat moet je dan doen om je groep werkelijk tot actie aan te zetten?


Doelgroep en voorkennis

Iedereen die in professionele context moet ‘presenteren of voor een publiek staat. En dit voor alle niveaus en binnen alle afdelingen. Van de mensen op de werkvloer tot het top management die op wereldniveau hun bedrijf aansturen. Of het nu gaat om een sales-presentatie, de rapportering van de cijfers of het motiveren van een team, slechtnieuws- speeches of de nieuwjaarsreceptie.


Programma

De voormiddag start met een presentatie-oefening. Door deze opdracht te analyseren, krijgen de deelnemers, aan de hand van praktijkvoorbeelden, alle theorie te zien. We analyseren de sterktes en zwaktes van elke spreker, en hoe je deze het best kan inzetten. De rode draad van de training is het ‘Speech of Cake’-model - de drie basis elementen die van iedereen een goede spreker maken.

In de namiddag kijken we naar publieksprofielen en sprekers-stress. Op basis van een intake formulier, dat de deelnemers een week voor de workshop dienen in te vullen, wordt de dag aangevuld met persoonlijke wensen.

Om het te ‘leren’ moet je het vooral ‘doen’, en dat gebeurt tijdens deze workshop.


Docent

Peggy Richie is presentatrice en lesgeefster in hart en nieren. Zij heeft in haar loopbaan al vaak bewezen hoe belangrijk het is om het verschil te weten tussen wát-je-zegt en hoeje- het-zegt. Ze heeft elk soort publiek al in haar zaal gehad, en kan putten uit ontelbare voorbeelden uit de praktijk. Haar kracht ligt in de impact en het benutten van de groepsdynamiek.

Dit maakt dat ze op een zeer creatieve en interactieve manier haar opleidingen en workshops geeft. Samen met de deelnemers gaat ze op zoek naar de individuele manier die ‘pakt’. Ze werkt veel met metaforen, voorbeelden en blijft bij de realiteit van de deelnemer.

Enkele bedrijven voor wie ze werkt: Adecco (Worldwide), Apple België & Luxemburg, BNP Paribas, Electrabel, B-Post, Kraft Foods (België en Nederland), Otis (Nederland), Covidien (HQ Switzerland & Saoedi Arabië), Securex en Vandenborre.

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

Meer info

Marijke Steegen, +32 11 56 02 59, marijke.steegen@voka.be

 

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

Voka-leden:
€ 340,00 excl. BTW

Niet-leden:
€ 450,00 excl. BTW 

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

100% van de deelname is verschuldigd als de annulering op minder dan 14 kalenderdagen voor de activiteit plaatsvindt. De annulering moet schriftelijk gebeuren (per e-mail). Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Markedeer
Trixxo