Praktische opleiding - Debiteurenbeheer in de praktijk

14/11/2017

Doelgericht en klantvriendelijk aanmanen per telefoon en brief/mail

De crisis lijkt voorbij en toch zijn er nog steeds klanten die niet correct betalen. Misschien wel meer dan ooit…
Tijdens deze opleiding leert u op een heel praktische manier hoe u uw wanbetalers effectief kan aanmanen zodat uw facturen toch betaald worden.

Inhoud

  Telefonisch debiteurenbeheer
• Wat bespreek je?
• Hoe pak je dit aan?
• Welke technieken bevorderen een effectieve communicatie?
• Hoe ga je met agressieve klanten om?
• Hoe maak je correcte betaalafspraken?
• En nog zo veel meer..

  Schriftelijk debiteurenbeheer
• Wanneer schrijf je een rappelbrief?
• Taal, stijl, vorm en inhoud van een goede aanmaning
• Aanmaning per mail
• Aanpassing van uw eigen rappelbrieven
• En nog zo veel meer…

Docent

Marleen Miechielsen, zaakvoerder van M.T.C. bvba, auteur van diverse boeken over debiteurenbeheer.

Doelgroep

Financiële, administratieve en commerciële medewerkers: iedereen die begaan is met het correct incasseren van vorderingen