Expert in sales: Onderhandel met je klant

05/12/2018

Hoe komt het dat sommige accountmanagers het onderste uit de kan (moeten) halen, en anderen dan weer een goede deal voor de klant én voor zichzelf uit de brand slepen? Waarom halen sommigen grotere deals binnen aan een betere winstmarge? Hoe reageer je wanneer je klant druk uitoefent? Deze en andere vragen worden uitgebreid beantwoord tijdens de workshop ‘onderhandelen met je klant’. We starten met een praktisch inzicht in het onderhandelingsproces, waarna je zelf aan de slag gaat en tips & tricks kan uitoefenen met andere deelnemers aan de hand van enkele commerciële onderhandelingscases. Wie ‘verliest’, en waarom? En wie ‘wint’? Hoe reageer op je op tactische zetten van je tegenpartij en hoe ga je om met prijsweerstanden? Na deze workshop weet je hoe je van een win-lose tot een win-win komt.

Programma

Fundamentals van 9.30 tot 12.30 uur.

  • Wat is onderhandelen, welke fases zijn er en hoe bereid je je voor.
  • Waarom onderhandelen je klanten, welk belang hebben zij?
  • Praktische cases

Prijsonderhandelingen van 13.00 tot 16.00 uur.

  • Hoe ver meegaan in onderhandelingen
  • Hoe reageren op “ Korting graag!”
  • Bekende strategieën
  • Leren werken naar een WIN-WIN

Trainer

Geert Verdonck


Geert Verdonck is een professionele trainer en coach, en is eigenaar van Mindsquare. Hij heeft expertise opgebouwd in drie domeinen, namelijk leiderschap & people management, sales & onderhandelingsvaardigheden, en interpersoonlijke ontwikkeling. Hij is een open-minded communicator die projecten heeft afgerond voor verschillende bedrijven in diverse sectoren, bijvoorbeeld ING, Siemens en bpost.

 

 

Voor meer informatie contacteer onze opleidingsverantwoordelijken via opleidingen.vb@voka.be