
Onderhandelen tot de deal
Hoe wordt een ‘nee’ een ‘ja’. Ook in een virtuele context!
Onderhandelen kan je leren. Door inzicht te krijgen in de flow van een verkoopgesprek kan je je onderhandelingspositie verbeteren.
Sinds corona zijn virtuele vergaderingen niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Tijdens deze opleiding gaan we in op wat verkopen via videobellen anders maakt dan een face-to-face verkoopgesprek.
We zoomen in op de volgende aspecten :
• De valkuilen in een verkoopgesprek
• Het belang van een goede voorbereiding
• De flow van een verkoopgesprek.
• Hoe een goede analysefase het onderhandelen en afsluiten makkelijker maakt.
• Als klanten ‘nee’ zeggen, dan komt het erop aan te weten wat ze daarmee bedoelen. Dat zal helpen om de koopmotieven van de klant om te zetten in een ‘ja’. We bespreken de verschillende soorten bezwaren en leren technieken aan om deze stuk voor stuk te weerleggen.
• Op het einde van de sessie gaan we in op afsluittechnieken en de durf om een verkoopgesprek af te sluiten.
Na deze sessie zal je begrijpen hoe een duidelijke structuur jou helpt om face-to-face en virtuele verkoopgesprekken makkelijker af te sluiten. Je leert onderhandelen en afsluiten zien als een spel.
Doelgroep
- Verkopers
- Commerciële medewerkers en management
- Ondernemers
- Iedereen die online succesvolle deals wil sluiten
Spreker
Bavo Goos werkte als marketing en sales manager bij enkele toonaangevende merken. In 2015 zette hij met de oprichting van Smart-boost de stap naar het ondernemerschap.
Als marketing en sales coach is het zijn doelstelling om bedrijven beter te doen verkopen, ook online. En dit op een praktische en efficiënte manier, gericht op duurzame resultaten