Omgaan met klanten in nood

21/05/2019

Workshop: Leer hoe je kan vermijden dat de problemen van je klanten jouw problemen worden. Kom te weten hoe je kwaliteit duurzaam kan implementeren in jouw onderneming.

Jouw klanten zijn bedrijven, zelfstandigen, verenigingen of consumenten. Hopelijk plaatsen één of meerdere van hen morgen een bestelling bij jou.

Laat jij hen cash betalen? Geen enkel probleem. 
Geef je je klanten krediet? Hoe zeker ben je dan dat je jouw geld krijgt? Dat je klant in het verleden correct betaalde, is niet langer een garantie. De omstandigheden veranderen snel. Een solvabele klant kan het morgen moeilijk krijgen. En wat dan? 

Welke maatregelen kan een leverancier treffen om niet te lijden onder de financiële problemen van klanten?

Met deze opleiding van Voka – Kamer van Koophandel Limburg leer je hoe je vermijdt dat de problemen van je klanten jouw problemen worden. 


Doelgroep

Zaakvoerders, managers, medewerkers, iedereen die begaan is met het succes van de onderneming. 


Programma

-    Wat is mijn positie als schuldeiser bij 
        faillissement
        gerechtelijke reorganisatie
        vereffening 
        collectieve schuldenregeling?

-    Welke preventieve maatregelen kan je nemen?
        weet met wie je zaken doet
        algemene en specifieke voorwaarden
        betaling met zekerheden

-    Welke curatieve maatregelen zijn nodig?
-    Biedt kredietverzekering of factoring een oplossing?
-    Welke maatregelen treft de overheid? Nieuwe procedure 

Docent

Marleen Miechielsen – MTC bvba

 

Erkenningsnummer KMO-portefeuille:

DV.O105507

Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs van de opleidingskost. Aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Voor specifieke voorwaarden zie www.kmo-portefeuille.be.

KMO-portefeuille   Mensura    Proximus

Tags