Skip to main content
Map
Voka Infosessie

De do's en don'ts van nearshoring en reshoring

  • Online

Hoe jouw operations (productie / diensten) optimaliseren in het licht van de huidige geopolitiek!

Tijdens deze sessie lichten we met behulp van experts de voordelen, valkuilen en mogelijkheden van zowel nearshoring als reshoring toe.

Is het voor jouw organisatie geschikt om jouw productie of diensten dichterbij te verplaatsen? Is de huidige geopolitieke situatie een stimulans om te verhuizen? Is het rendabel voor jouw organisatie? Deze en meer vragen worden beantwoord tijdens het webinar.
 

Programma

  • 10u00: Onthaal en inleiding door Voka
     
  • 10u15: Inleiding macro-economisch en geopolitiek door Christophe Van Canneyt, Senior Portfolio Manager, CapitalatWork Foyer Group (tbc). 

    Hoe wapenen we onze supply chains en productieketens tegen huidige en toekomstige geopolitieke risico’s door nearshoring en reshoring? Door Patrick Willems, Lector UCLL, Zelfstandig consultant internationale supply chains,Transport en logistiek expert voor NAVO en Defensie.
     
  • 11u00:   Presentatie de ervaringen van een bedrijf die nearshoring of reshoring heeft toegepast. Bedrijfsgetuigenissen van: 
     
    • Olive Operations: De do’s en don’ts van het nearshoren van diensten naar Spanje! (met voorbeeldcases en takeaways)
    • productiebedrijf (tbc)
       
  • 11u45: Q&A
    ​​​​​​​
  • 12u00: Slotwoord

 

Doelgroep

Management dat verantwoordelijk is of betrokken wordt bij de operations van een bedrijf (diensten of productie).

Praktisch

  • De workshop zal online doorgaan. Om deel te nemen, heb je enkel een goede internetverbinding nodig.
  • Interactiviteit is gegarandeerd, al jouw vragen kan je stellen via Q&A of chat.
  • De concrete link om aan te melden ontvang je op woensdag 8 maart.
  • Aanmelden kan vanaf 9.50u.

> Ik schrijf me in

Jouw experten

  • Christophe Van Canneyt, Senior Portfolio Manager, CapitalatWork Foyer Group (tbc)
  • Patrick Willems, Lector UCLL, Zelfstandig consultant internationale supply chains,Transport en logistiek expert voor NAVO en Defensie
  • Olive Operations: Els Van Humbeeck is oprichter en zaakvoerder van Olive Operations en Olive People. Ze is historica en heeft extra pedagogische, management en MBA diploma’s. Na een corporate carrière van 20 jaar binnen media, HR en security, verhuisde ze naar Spanje. Daar richtte ze Olive Operations op, een bedrijf dat vooral BeNe ondernemers helpt met het (starten met) zakendoen in Spanje. De focus ligt hierbij op marktonderzoek, business support en HR. Terug in België startte ze recent met Olive People dat zich richt op HR-ondersteuning voor ondernemers en kleine bedrijven.

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Wanneer

Prijs

Leden:
€100 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf

Niet-leden:
€150 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Lees hier onze voorwaarden.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €100/leden en €150/niet-leden. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 2 opleidingsuren ingeven. Klik hier voor meer info.

KMO-portefeuille

Meer info?

Advertentie VanRoey- nov