Skip to main content
strategic sales

Lab Strategic Sales

Heeft u ook gemerkt dat de marktomstandigheden sterk veranderd zijn? Een trend die zich verderzet. Om uw sales activiteiten gestructureerd aan te pakken en om u te blijven onderscheiden bij uw bestaande en nieuwe klanten is “strategic sales”  een must. Leer hoe je jouw salesaanpak gestructureerder en slagvaardiger kan maken dankzij het LISS-concept. Jij en/of jouw medewerkers zullen in de toekomst meer uit de markt kunnen halen.

Dag 1

Marktveranderingen vragen om een nieuwe aanpak: herteken uw klantenpyramide vanuit uw sterktes en vanuit succesvolle reference cases

  • Hoe behoud ik mijn klanten? 
  • Hoe vind ik nieuwe klanten? 
  • Hoe krijg ik meer impact op bestaande klanten door cross en upselling? 

U krijgt handvatten op strategisch en tactisch  niveau die u morgen inzet in uw eigen bedrijf met als resultaat:  meer verkoop op korte termijn en waardevolle klantrelaties op lange termijn.

Dag 2

U  hertekende uw klantenpyramide vanuit uw sterktes en vanuit succesvolle reference cases. Nu krijgt u handvatten op operationeel niveau om in de dagelijkse realiteit commerciëler, effectiever en efficiënter te werken

  • Marktveranderingen vragen om een nieuwe aanpak: van productverkoop naar solutionselling, pro active selling en social selling
  • Gemakkelijker telefonische afspraken maken en beter prospecteren, engageer de prospect en klant > ENGAGE
  • Meer impact met strategische behoefteanalyse, ook tijdens prospectie gesprekken
  • Behoeften creëren en reële uitdagingen/competitieve kansen blootleggen
  • Klantgericht argumenteren, demonstreren en bewijzen > PROVE
  • De ‘commodity’ valkuil en prijsdiscussies vermijden
  • Comfortabel en succesvol afsluiten > CLOSE

Uw trainer

Liesbeth Huysmans is al meer dan 20 jaar zaakvoerder van LISS. Samen met  een twintigtal collega’s ondersteunt LISS bedrijven om hun  commerciële doelen te bereiken door verkooptraining, salescoaching en strategisch advies.
Uw verkoopprocessen en uw mensen staan daarbij centraal. Het resultaat: meer verkoop op korte termijn en waardevolle klantrelaties op lange termijn.

Meer informatie

Contacteer Carolien Jans via carolien.jans@voka.be of 014 56 30 30.

In samenwerking met

Agentschap Innoveren & OndernemenING

Contactpersoon

Carolien Jans

Coördinator Innovatie

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen-Kempen - Kantoor Geel
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Voka-Leden: € 550
Niet-leden: € 715

Prijzen zijn excl. btw.

Dit lab wordt gesubsidieerd door Agentschap Innoveren en Ondernemen. Er is geen kmo-portefeuille van toepassing op dit lab.

Voorwaarden

Annuleren van een inschrijving kan enkel elektronisch via kim.kerkhofs@voka.be tot 10 werkdagen voor aanvang van de sessie. Nadien blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Een vervanger mag steeds jouw plaats innemen. Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt. De Kamer behoudt het recht de spreker(s) te wijzigen en/of een activiteit te annuleren mits voorafgaande verwittiging. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort. Deelnemers hebben in dit geval geen recht op schadevergoeding. 

Saloncondities bij Peeters Motors
VGD audit feb
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Deloitte Private
pfl
Varo
Intervest Offices & Warehouses - Greenhouse