Skip to main content

Lab: Slim groeien met uw 'Oneerlijk Voordeel'

Dat marketing een essentieel onderdeel is binnen de groeistrategie van elke KMO beseft iedereen. Helaas leert de praktijk dat heel wat Vlaamse ondernemers zich aan (dure) Losse Flodder Marketing bezondigen. Tijdens dit LAB leert u hoe u uw meest waardevolle troef/troeven kan detecteren, benoemen, claimen en exploiteren. Zo bouwt u een strategie op basis van uw 'Oneerlijk Voordeel'. 

Sessie 1: Kennismaking + toelichting 'Oneerlijk Voordeel' als fundament voor uw marketingstrategie 

Tijdens deze eerste sessie maken we niet alleen kennis met elkaar, maar ook en vooral met de strategie van het Oneerlijk Voordeel. Wat is het precies? Waarom is het zo belangrijk? Welke (lokale) bedrijven passen het succesvol toe? En hoe bepaalt u het oneerlijk voordeel van uw bedrijf? 

Sessie 2: Marketing Check Up: interactieve sessie over de kennis en ervaring met hedendaagse marketingtools

Als KMO moet u keuzes maken uit tientallen offline en online marketingtools. We bespreken samen -op een interactieve manier- de meest populaire communicatiemiddelen, en beoordelen ze op hun waarde. 

Sessie 3: Hoe en wanneer een marktonderzoek, persona workshops en focusgroepen toepassen?

“Is dat wel zo?”, is één van de belangrijkste vragen bij de voorbereiding van een marketingstrategie. Niet alles in meetbaar. En uw klant denkt vaak op een andere manier dan uzelf. Maar hoe komt u te weten wat uw doelgroep écht denkt? We leren u de tips&tricks van marktonderzoek op KMO-niveau. 

Sessie 4: Uw strategie: beoordeling en bijsturing

Nu is het aan u. Dankzij de 3 voorgaande sessies zal u uw eigen ‘oneerlijk voordeel’ formuleren. Samen met de andere deelnemers verfijnen we dit tot een sterk en bruikbaar ‘future frame’. 

Sessie 5: Klaar voor implementatie. Opstellen van uw marketing-matrix en -plan. 

A goal without a plan is just a dream… Hoe zorg u ervoor dat uw oneerlijk voordeel succesvol wordt uitgespeeld? In deze laatste sessie maakt u uw marketingmatrix en plan. We sluiten af met enkele concrete doelstellingen (KPI’s). Make it happen!

Doelgroep

Zaakvoerders en marketingverantwoordelijken met ambitie.

Spreker

Kurt Ostyn is een groeistrateeg met een passie voor marketing. Samen met e-commerce-expert Cis Scherpereel richtte hij Mex United op.

Voor meer info kunt u terecht bij Melissa Bruynsteen of Anouk Andries.

Contactpersonen

Melissa Bruynsteen

Member Services - Projectassistente

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Adres

Voka | Brugge (O-Forty bedrijvencentrum)
Kapellestraat 138
8020 Oostkamp

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 1100 euro
  • Niet-leden: 1650euro

 

Voka is erkend opleidingsverstrekker in het kader van kmo-portefeuille (www.kmo-portefeuille.be). Dit betekent dat deze opleiding voor 20% of 30% gesubsidieerd wordt door de Vlaamse Overheid, mits uw bedrijf aan de voorwaarden voldoet. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Registratienummer: DV.O104126.

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier uw vraag
VZW - DigiChambers 2021
VZW - eATA 2021
Accent
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group