Skip to main content
klantgerichte focus

Lab: Naar een klantgerichte focus

In 4 opleidingsvoormiddagen loodsen we u door de aspecten die cruciaal zijn om een optimale en werkbare klantgerichte strategie uit te bouwen voor uw bedrijf.

In de reeks is er aandacht voor enkele globale en succesvolle theoretische principes. We doen dit echter niet louter om de theorie maar vooral om deze inzichten telkens toe te passen op de eigen context van de deelnemers. We leren ook maximaal van elkaar in deze reeks. We dagen elkaar uit en kruipen in de huid van elkaars klanten. Op het einde van de reeks heeft u een draaiboek om uw onderneming een meer klantgerichte focus te geven.  

Dag 1: Wie is mijn klant?

  • Verkenning: wie is wie en welke uitdagingen liggen op tafel? 
  • Persona’s als bouwstenen voor een geslaagde klantgerichte strategie 
  • Toepassen op de case van de deelnemers

Dag 2: Mijn klanten kennen en begrijpen

  • De klantgerichte waardeketen: in welke richting bouwen we onze waardeketen op? 
  • Waardenstrategie van Treacy & Wiersema 
  • Toepassen op de case van de deelnemers en challengen in groep

Dag 3: Naar een sterke klantenrelatie

  • De 5 niveaus in customer lifecycle 
  • Wat leren we uit modellen voor klanttevredenheid zoals dat van professor Noriaki Kano? 
  • Toepassing op de cases van de deelnemers  

Dag 4: Excelleren in klanttevredenheid

  • Naar een customer delight strategie 
  • Learnings van de 4 lesdagen toegepast op de eigen cases van de deelnemers: hoe hiermee concreet aan de slag? 
  • Challenge in groep

Inschrijven kunt u hier doen. Voor meer info over dit lab kunt u contact opnemen met Anouk Andries.

Doelgroep

Zaakvoerder of C-level management betrokken bij het opstellen van het klantgericht beleid. (marketing, sales en hr)

Spreker

Docent is Cis Scherpereel, zaakvoerder van Mex United en ervaren Coach, Inspirator en Strateeg (CIS). Cis heeft in zijn loopbaan honderden KMO’s begeleid in een traject van groei en verandering. Hij slaagt erin om complexe theorieën heel eenvoudig en toepasbaar voor te stellen. Op het niveau van de Vlaamse KMO en gericht op de uitdagingen waar die voor staan.

Contactpersoon

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Adres

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen
President Kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 890 euro
  • Niet-leden: 1035 euro

Voor dit Lab kunt u ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie. Erkenningsnummer: DV.0104126.

kmo

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka

Hulp nodig?

DHL
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx