Skip to main content

Lab: Marketing Automation

Wil je jouw klanten beter en makkelijker bereiken met de juiste communicatie? Op zoek naar een eenvoudigere en efficiëntere manier om jouw klanten op te volgen?  Dan is Marketing Automation een antwoord voor jouw onderneming. Deze bootcamp Marketing Automation geeft je een duidelijke structuur en helpt met prioriteiten stellen in het digitale marketing landschap. We begeleiden je bij het uitwerken van jouw actieplan om mee aan de slag te gaan binnen het bedrijf.

Waarom moet ik inzetten op marketing automation?

Marketing automation maakt het hele marketingproces meetbaar om het vlot te kunnen optimaliseren en automatiseren. Het biedt talloze mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken én bestaande klanten te koesteren, allemaal geautomatiseerd. Tijdens deze bootcamp werk je onder begeleiding van een expert een actieplan uit om marketing automation te implementeren in jouw bedrijf en gewapend naar leveranciers van deze platformen te stappen. 

Wat haal je uit deze bootcamp?

  • Marketingstrategie uitwerken om marketing automation te implementeren
  • Gewapend met de juiste vragen naar leveranciers stappen
  • Structureer jouw digitale marketing en gebruik data om je klanten beter te bereiken en te leren kennen 

Hoe ziet het traject eruit?

  • 3 collectieve sessies
    • Drie sessies op maat waarin je werkt aan je marketing automation-project, samen met gelijkgestemden die werken aan eenzelfde probleemstelling

    • Mix tussen online en offline sessies.
       

  • 2 individuele coaching momenten
    • Intakegesprek om je te helpen bij de probleemstelling en je project
    • Brainstorming over oplossingen & opstellen van een doelgericht actieplan 
Programma

Het intakegesprek om jouw probleemstelling te definiëren zal plaatsvinden tussen 11 en 15 oktober.

Individuele sessies 

  1. Projectsessie: Theorie Marketing Automation & praktijkgetuigenis
    26 oktober - Hybride - 16u00-17u30
  2. Projectsessie: Verdere uitdieping Marketing Automation & praktijkgetuigenis
    15 november - fysiek - 16u00-19u00
  3. Projectsessie: Groepssessie om je actieplan te presenteren
    10 januari - fysiek - 1.5u

Naast de individuele projectsessies is er de mogelijkheid om een extra coachingsessie in te plannen (niet verplicht)

 

Doelgroep

Marketing, communicatie & customer service.

Voorwaarde: intentie om marketing automation binnen maximum 1 à 2 jaar uit te rollen.
 

jorisJoris Sonnemans, Marketing Manager, EPLAN Software & Services:

"Marketing automation heeft ervoor gezorgd dat we onze leads een pak beter kunnen kwalificeren. Maar ook dat we onze marketingstrategie een stuk efficiënter aanpakken. Ik ben ervan overtuigd dat marketing automation een stevige toegevoegde waarde is voor b2b-bedrijven."
 

 

In samenwerking met:

tobania

Contactpersoon

Melanie Capocciuti

Adviseur innovatie & digitalisering

Wanneer

Prijs

Voka - leden: €750
Niet - leden: €1000

logo KMO portefeuille
Erkenningsnummer (DV.O105507)

Aantal opleidingsuren: 8

Voorwaarden

Kosteloos annuleren kan tot 14 kalenderdagen voor aanvang van de opleiding. Dit dient per e-mail te gebeuren. Een vervanger mag steeds uw plaats innemen.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

VDAB
Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo