LAB: Hoe maak ik een social media plan op maat van mijn bedrijf?

14/09/2018

U weet dat social media een meerwaarde kan bieden voor uw bedrijf ... maar hoe pakt u het in concreto aan? Welke kanalen zijn het meest geschikt? U hebt verschillende profielen en u post geregeld, maar het kadert allemaal niet echt in een strategische of planmatige aanpak?

Tijdens deze opleiding werken we (samen) een social media plan uit, op maat van uw organisatie!

De opleiding bestaat uit 4 halve dagen training en 1 terugkommoment en we gaan in (kleine) groep samen aan de slag.

Sessie 1: Introductie & Situering

Social media is slechts één tool in een groter inbound marketing geheel met website, blogs, e-mail marketing, …

  • insteek en sterkte van elk social media platform
  • inbound kanalen op elkaar laten aansluiten
  • inbound inspanningen die elkaar versterken
  • de koppeling met offline

Sessie 2: Contentstrategie

We kijken op een zeer klantgerichte manier naar het ‘waarom’ van onze onderneming en definiëren. ‘Waarom’ staat voor het doel van de organisatie, waar ze in gelooft en waarvoor ze staat. Daar filteren we dan overtuigende verhaallijnen of content uit. We bespreken de kenmerken van een goede planning en hoe we betrokkenheid kunnen creëren bij alle afdelingen.

  • Golden Circle (Simon Sinek)
  • schema merkidentiteit
  • belang van storytelling

Sessie 3: Tips & tricks

  • systemen gebruiken om er uw voordeel mee te doen: do’s, dont’s en verborgen functies
  • resultaten interpreteren: statistieken (meten is weten)
  • copywriting, fotografie, video, …

Sessie 4: Social Media advertising

  • advertentiemogelijkheden per social media platform
  • LinkedIn jobadvertenties
  • doeltreffende advertenties maken
  • doelgroepen targetten
  • advertentieresultaten leren interpreteren: meten is weten

Doelgroep

Zaakvoerders, marketeers, sales professionals uit kmo’s die de eerste stappen gezet hebben met social media en deze kanalen willen gebruiken als volwaardige tool in hun strategische marketingaanpak.

Er is bij u op vandaag echter nog geen sprake van een strategische of planmatige aanpak.

Spreker

Bavo Goos is zaakvoerder van Smart-boost.

Na zijn studies marketing bouwde hij een internationale sales carrière uit bij enkele toonaangevende merken. Hij is ervan overtuigd dat de marketing- en salestechnieken die grote merken toepassen evengoed tot succes kunnen leiden bij kmo's en handelszaken. In 2015 startte Bavo Smart-boost, om kleine ondernemingen en kmo's te helpen denken zoals een groot merk en de verkoop te stimuleren.