Lab Digitale marketing en strategie

06/02/2018

Wil je op een innovatieve, creatieve en efficiënte manier een digitale marketingstrategie ontwikkelen en uitwerken? En wil je leren hoe je hiermee maximum return kan scoren en zo jouw business doen groeien? Met deze opleiding heb je hiervoor de juiste tools in handen.

Met deze intensieve opleiding heb je de tools en technieken in handen om meer bezoekers, leads en klanten te genereren online.

Dag 1: Bepaal de juiste digitale strategie en start met online marketing

De juiste digitale strategie bepalen

  • Wat is een digitale strategie?
  • Hoe vertaal je jouw business online?
  • Hoe bepaal je jouw online doelstellingen?

Starten met online marketing

  • Wat is online marketing en hoe begin je hier aan?
  • Op welke manieren trek je bezoekers aan?
  • Content, Google, Bezoekers vinden online
  • Op welke kanalen moet je aanwezig zijn? 
  • Hoe stel je een communicatieplan op i.f.v. je business doelstellingen?

Dag 2 : Hogere bezoekersaantallen omzetten in klanten

Optimaliseer je bezoekersaantal

  • Maak van je website bezoekers klanten:
  • A/B testing - meer rendement uit bezoekersaantal?
  • Persuasive design - hoe beïnvloed ik het beslissingsproces?
  • User recordings / Heatmaps – waar kijken bezoekers naar?
  • Hoe maak ik van een klant een trouwe klant?
    E-mail marketing, CRM

Meten is weten

  • Hoe kan ik mijn resultaten meten?
  • Hoe kan ik beslissingen nemen op basis van mijn resultaten?
  • Hoe rapporteer ik mijn resultaten intern?

Trainer: Tom Van Mierlo - digitaal strateeg bij Intracto

Meer info:        elien.vingerhoets@voka.be

AIO logo