Skip to main content

Jouw kmo toekomstproof

Leer wat de mogelijkheden zijn van big data, VR en AR

Virtual reality om collega's 3D in te scannen. Big data om beter met jouw klanten te kunnen communiceren;  digitale technologieën zijn niet meer weg te denken uit het ondernemerslandschap. AR of VR, het zijn  termen waar we om  de oren mee worden geslagen,  maar weet jij al wat ze precies  betekenen? En hoe je deze technologieën kan inzetten om jouw kmo toekomstproof te maken?  

Kom het te weten tijdens onze  gratis sessie waarin experten van de AP hogeschool jou in amper twee uurtjes met al deze nieuwe technologieën kennis laten maken.

INHOUD

Tijdens het eerste uur krijg je antwoord op volgende vragen:

  • Is het belangrijk om een data-gedreven kmo te zijn/worden?
  • Wat is big data? En is dat iets waar kmo’s iets mee kunnen?
  • Wat is de rol van data in het bereiken van de doelen van jouw kmo?
  • Data-expertise: inhouse expertise vs. outsourcing?
  • GDPR: Waar staan we vandaag? Moet je er als kmo van wakker liggen?
  • Hoe haal je het maximum uit jouw data?
  • Data-analysetechnieken: welke technieken zijn interessant voor jouw kmo?

 Tijdens het tweede uur dompelen experten je onder in de mogelijkheden en praktische voordelen van immersieve- of beleef-technologieën.

  • Welke immersieve technologieën (o.a. virtual reality (VR), augmented reality (AR), 360° video, virtuele rondleidingen, bestaan er allemaal?
  • Welke meerwaarde hebben VR en AR voor de communicatiestrategie van jouw kmo?
  • Welke voordelen heeft immersive storytelling voor het bereiken en behouden van jouw interne en externe doelgroepen (branding, gedragsverandering, leren, e.d.)?
  • Hoe kan je de effecten of beleving van VR meten?
  • Welke proof-of-concept kan zinvol zijn voor jouw kmo?

DOELGROEP

Als je een overzichtelijke introductie wil in data en immersieve technologieën. Voorkennis is niet nodig.

SPREKERS

Wannes Heirman (Ph.D) is een postdoctoraal onderzoeker en professor verbonden aan de Universiteit Antwerpen en AP Hogeschool Antwerpen. Hij verbreedde zijn onderzoeksinteresse als senior onderzoeker bij AP Hogeschool: "Gastgerichtheid In De Zorg" (2015-2018), "Show & Tell! Immersive Storytelling" (2017-2019), "Data Driven Marketing Strategy" (2018-2022), "News4You(th)" (2019-2023), "DigitOF" (2019-2023) en "LAP: Learning Analytics AP" (2019-2023). Hij geeft ook geregeld lezingen en demo's over VR en data zoals op het Corporate Video Festival, Dag van de Wetenschap en de Onderzoeksdag van AP.

Silvia Van Aken (Ph.D) heeft jarenlange projectervaring in de brede communicatiesector (overheid, non-profit en profit). In 2007 begon ze als lector (communicatie, onderzoek, change management via nieuwe media, designtheorieën zoals designing for behavioural change) en onderzoeker visual studies (LUCA School of Arts Genk).
Momenteel werkt Silvia voltijds als onderzoeker voor het Immersive Lab, het expertisecentrum voor VR en AR (AP Hogeschool). In dit kader is ze projectverantwoordelijke voor “Merging Realities” (2020-2024) en het Tetra-project “AI-gedreven VR-training voor een adaptieve gebruikerscontext” (2021-2022). Ze geeft ook lezingen en demo's over VR en AR, zoals NVAO in Den Haag, VRDays Amsterdam, internationale GOSH conferentie, Navorming Provinciaal Veiligheidsinstituut, Let's Get Digital 2018 en SuperNova 2018.

David Walewijns behaalde in 2021 zijn master strategische communicatie aan de Universiteit Antwerpen. Sinds 2021 werkt hij als onderzoeker aan de Artesis Plantijn Hogeschool bij het onderzoeksproject van Data Driven Marketing Strategies (DDMS). Zijn expertise ligt vooral bij het analyseren van kwantitatieve klantengegevens en het geven van advies aan KMO’s. Daarnaast is hij ook verbonden aan het Immersive Lab, het expertisecentrum voor VR en AR (AP Hogeschool).

 

 

Contactpersoon

Laura Govaerts

Coördinator innovatie en digitale transformatie

Adres

AP Hogeschool
Noorderplaats 2
2060 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Gratis

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Degroof - Petercam
Gosselin
VZW - eATA 2021
Welt white paper
VZW - DigiChambers 2021
CapitalAtWork
Customer Collective
Deloitte
De Ridder
facilicom
GSJ Advocaten
Logo Mensura
Proximus
Recrewtment
SD  Worx
Tormans