Skip to main content
Incoterms® in de praktijk

Incoterms® in de praktijk

Een degelijke basisintroductie.

Grote ondernemingen passen de Incoterms® regelmatig toe, bij kleinere ondernemingen zijn deze leveringsvoorwaarden minder gekend en ingeburgerd. Vandaar dat een basisintroductie tot de Incoterms® zeker aan de orde is. Vóór u een contract sluit, moet u weten welke kosten en risico’s de gebruikte Incoterm® u oplegt. Wat zijn de gevolgen voor uw boekhouding en logistiek? Wat zijn de contractuele verplichtingen, aansprakelijkheid en gevolgen voor de winstmarge? Deze opleiding biedt u een antwoord op deze en andere vragen.

INHOUD

In deze sessie komen volgende items aan bod:

  • Wat is de betekenis en nut van leveringsvoorwaarden in de internationale handel?
  • Wat zijn Incoterms®? Welke Incoterms® zijn van toepassing?
  • Welke condities komen het meest voor?
  • Hoe maak ik een juridisch en btw-technisch optimale keuze tussen de Incoterms®?
  • Welke btw-implicaties heeft de keuze voor een bepaalde Incoterm®?
  • Wie draagt de kosten van de documenten?
  • Waarom een transportverzekering afsluiten?
  • Wie draagt de behandelingskosten (THC, PLTC, …)?
  • Wat met de eigendomsoverdracht?
  • Welke verbanden bestaan er tussen Incoterms® en de gebruikte transportmiddelen, de betalingscondities, het toepasselijke recht, … ?

 

DOELGROEP
Deze opleiding is bestemd voor kmo’s die internationale transacties afsluiten: verantwoordelijken import, export en logistiek en transport managers, zaakvoerders, boekhouders, administratief bedienden, dispatchers, ...

SPREKERS
Nike De Bruyn en Britt De Ceuster, Deloitte Accountancy

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 150 euro (excl. 21 % btw).
Als niet-lid betaalt u 210 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 7 februari 2019. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.
 
Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille pas in te dienen nadat u de factuur heeft ontvangen.
 
Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
 
Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: factuurdatum
Projectbedrag: €150 voor leden, €210 voor niet-leden (btw dient rechtstreeks aan ons betaald te worden)

Heeft u nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren: 03 232 22 19 of sem.aw@voka.be.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Deloitte
facilicom
Four & Five
ING
Logo Mensura
NN
Proximus
Recrewtment
SD Worx