Goed debiteurenbeheer loont

20/02/2018

In deze praktische workshop leert u op één dag hoe u uw debiteurenbeheer optimaliseert & uw openstaande facturen invordert, zodat u uw winst en omzet verhoogt.

Debiteurenbeheer is véél meer dan klantenrisico’s beheersen, rappels versturen en kredieten blokkeren. Het is enerzijds een proces dat zorgt voor een maximale omzet én winst. Anderzijds minimaliseert het de kosten op prospecten, klanten en debiteuren. In die zin is debiteurenbeheer een belangrijke businessfunctie met een onontbeerlijke link naar marketing, sales, productie en logistiek. De juiste aanpak zal er voor zorgen dat uw bedrijf groeit én bloeit.

Programma

Telefonisch debiteurenbeheer

  • Wat bespreek je?
  • Hoe pak je dit aan?
  • Welke technieken bevorderen een effectieve communicatie?
  • Hoe ga je met agressieve klanten om?
  • Hoe maak je correcte betaalafspraken?
  • En nog zoveel meer …

 

  Schriftelijk debiteurenbeheer

  • Wanneer schrijf je een rappelbrief?
  • Taal, stijl, vorm en inhoud van een goede aanmaning
  • Aanmaning per mail
  • Aanpassing van uw eigen rappelbrieven
  • En nog zoveel meer …

Spreker(s)

Marleen Miechielsen, zaakvoerder van M.T.C. bvba, auteur van diverse boeken over debiteurenbeheer.

Doelgroep

Financiële, administratieve en commerciële medewerkers: iedereen die begaan is met het correct incasseren van vorderingen

Informatie en inschrijvingen

Meer weten? Stuur een mailtje naar team Expert of bel 052 33 98 30.